مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی جدید در گیلان مجوز گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: سال گذشته برای راه‌اندازی ۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی در استان مجوز صادر شده‌است.

۵۳۲ آموزشگاه آزاد مهارتی جدید در گیلان مجوز گرفتند

به گزارش هشت‌دی کاظم پورنصیری با اشاره به فعالیت آموزشگاه های آزاد مهارتی تحت نظارت فنی و حرفه‌ای در استان اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی به این آموزشگاه‌های آزاد با هدف مشارکت بخش خصوصی در ارایه آموزش‌های مهارتی و ارتقا سطح آن انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای ۲۰ شرکت تولیدی گیلان مجوز ایجاد مرکز آموزش بین‌کارگاهی و برای ۱۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان نیز مجور مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با هدف توسعه مشارکت شرکای اجتماعی در ارائه آموزش‌های مهارتی صادر شده‌است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با تشریح فعالیت‌های این اداره کل در ارایه آموزش‌های مهارتی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۳ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی برای ۱۹ گروه هدف آموزشی ارایه شده‌است.

 پورنصیری با بیان اینکه ارایه این آموزش‌ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۶۵ درصد افزایش یافت، اضافه کرد: آموزش‌ها در قالب دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان در استان گیلان داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و لزوم توجه خانواده ها نسبت به فراگیری این آموزشها توسط فرزندانشان اظهار کرد: آموزش های مهارتی در اشتغالزایی و رفع بیکاری نقش مهمی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه