کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد:

سامانه بارشی و کاهش دما در راه گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طبق بررسی الگوهای هواشناسی با شمالی شدن جریانات، سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امروز “شنبه” وارد استان می‌شود.

سامانه بارشی و کاهش دما در راه گیلان

به گزارش هشت‌دی رضا باقری با بیان اینکه با شمالی شدن جریانات از اواخر وقت امروز “شنبه” شاهد نفوذ سامانه پرفشار خواهیم بود اظهار کرد:  در این راستا شرایط برای روند کاهش دما، افزایش ابر و وزش باد و در برخی ساعات بارندگی و گاه شدید توام با وزش باد است ضمن اینکه زمینه بارش تگرگ برای ۲ روز آینده مهیاست.

وی با بیان اینکه روند کاهش دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سانتیگراد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای گیلان پیش‌بینی شده‌است، اضافه کرد: خنک ترین منطقه استان ی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با پنج درجه سانتیگراد و گرمترین نقطه سیاهکل با ۲۹ درجه سانتیگراد بوده است.

کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را ۲۱ درجه سانتگیراد و رطوبت کنونی هوای شهر را ۶۰ درصد عنوان و اظهار کرد: فعالیت‌های دریانوردی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با بیشینه موج ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

وی با بیان اینکه آسمان امروز گیلان صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است، اضافه کرد: جریانات جنوبی امروز در منطقه برقرار است و در نواحی جنوبی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان وزش باد را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی انتظار است که در برخی نقاط استان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر شاهد رگبار باران و رعد و برق باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه