پاکسازی ادوات صید در رودخانه سپیدرود گیلان

طبق اعلام سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق، هرگونه ادوات صید در رودخانه سفیدرود به دلیل ممنوعیت صیدماهی در این رودخانه جمع‌آوری شد.

پاکسازی ادوات صید در رودخانه سپیدرود گیلان

به گزارش هشت‌دی، احسان باقری‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرگونه صید ماهی در دریای خزر و رودخانه سفیدرود از ۲۰ فروردین ممنوع است، اظهار کرد: در پی ممنوعیت صید ماهی در گیلان، ماموران یگان حفاظت، انواع ادوات صید غیرمجاز شامل ۲۵ کومه صیادی، ۴۰ دستگاه پره صیادی (لاکش)، ۴۳۹ رشته تور گوشگیر به همراه ۱۴ حلقه تیوپ صیادی غیرمجاز و چهار رشته تور پرتابی سالیک را از رودخانه سفیدرود در کیاشهر جمع‌آوری و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی از افزایش مهاجرت ماهیان از دریای خزر به رودخانه سفیدرود و ممنوعیت هرگونه صید ماهی خبر داد و افزود: هر ساله گونه‌های با ارزشی از ماهیان خاویاری و استخوانی در جمع‌آوری ادوات صید غیرمجاز در رودخانه سپیدرود مسیر ۶۷۰ کیلومتری رودخانه سفیدرود برای تخم‌ریزی به سمت بالادست این رودخانه حرکت می‌کنند و متاسفانه صید غیرمجاز ماهیان هم آغاز می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق، اهمیت رودخانه سفیدرود به دلیل مهاجرت و زاد و ولد آبزیان در افزایش تولید ماهیان استخوانی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: امیدواریم امسال با همکاری صیادان منطقه و اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه شاهد مهاجرت چشمگیر انواع ماهیان در این حوزه آبی باشیم.

باقری‌پور با درخواست از مردم در خصوص‌ عدم انجام صید ماهی در دریای خزر و رودخانه سفیدرود خاطرنشان کرد: رودخانه سفیدرود یکی از مهم‌ترین محل‌زاد و ولد آبزیان و ماهیان استخوانی است لذا از همه مردم وصیادان درخواست دارم از انجام هرگونه صید ماهی در این رودخانه جلوگیری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه