سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه:

تورهای هوایی آستانه‌اشرفیه و ادوات شکار غیرمجاز جمع‌آوری شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: براساس بند(چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، میزان خسارت وارده بر محیط‌زیست ناشی از شکار پرندگان، از ۵ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تعیین شده و در صورت وقوع هرگونه تخلف از نظر حقوقی و قانونی قابل مطالبه است.

تورهای هوایی آستانه‌اشرفیه و ادوات شکار غیرمجاز جمع‌آوری شد

به گزارش هشت‌دی، رامین حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگاران از جمع‌آوری تورهای هوایی در آستانه‌اشرفیه خبر داد و اظهار کرد: طی عملیات گشت و کنترل در مناطق طبیعی تحت مدیریت و پایش بازار محلی شهرستان توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه تعدادی ادوات شکار غیرمجاز برای صید پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اجرای مصوبه‌های شورای عالی حفاظت محیط زیست افزود: براساس بند(چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، میزان خسارت وارده بر محیط‌زیست ناشی از شکار پرندگان، از ۵ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تعیین شده و در صورت وقوع هرگونه تخلف از نظر حقوقی و قانونی قابل مطالبه است. با توجه به تعیین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زمانی و مکانی شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست، صید و شکار با هر نوع از ادوات شکار از جمله انواع تور، سلاح و… مستلزم صدور پروانه از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه ابلاغ قانونی و اخطاریه‌های مجزا به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان ارسال شد، تصریح کرد: موارد ممنوعه قانونی جهت جمع‌آوری کلیه دام‌های هوایی هم به اطلاع خاطیان رسانده شده است.

حسین‌زاده همچنین از کشف و ضبط بیش از ۱۰ قطعه پرنده خوتکای صیدشده در بندرکیاشهر خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره طی سرکشی از بازار بندرکیاشهر این پرندگان صید شده را که بیشتر آنها به وسیله تور هوایی صید شده و در بازار عرضه می‌شدند کشف و ضبط کردند.

این مسئول با بیان اینکه متخلفین شناسایی شده و پرونده تخلف آنان جهت معرفی به مراجع قضایی در حال سیر مراحل قانونی است، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم صدور پروانه شکار در سال جاری و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، هرگونه صید، زنده‌گیری، خرید و فروش آنها ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه