گردشگری نکته فراموش شده سازمان میراث فرهنگی

شهرستان املش با مساحت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت قرار دارد، این شهرستان با توجه به داشتن مواهب الهی از جمله زمین های کشاورزی برنج و چای ، طبیعت بکر و دست نخورده به بهشت گمشده گیلان معروف است.

گردشگری نکته فراموش شده سازمان میراث فرهنگی

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از املش ما، همواره تنها راه پیشرفت این شهرستان از دیدگاه بسیاری از مسئولین و مدیران اتصال به بزرگراه ها و خروج از بن بست ارتباطی بوده و هست.

سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری به شهرستان  املش مبنی آن شد که اندکی در قلم فرسایی خود به بخش عظیم گردشگری و راه های گردشگر پذیری این شهرستان بپردازیم .

سلطانی فر در جلسه شورای اداری به نکته ای قابل تفکر اشاره نمود که مسئولین با اندکی بررسی می توانند بجای هزینه های بالا و اتلاف وقت شهرستان املش را زودتر از این بن بست ارتباطی  خروج دهند.

وی در این جلسه گفته بود : بسیاری از کشور های دنیا از شهرستان املش کوچکترند ولی در صنعت گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارند.

نکته ای که شاید بر روی کاغذ برای مدیران هم سخت بیاید، ولی عدم داشتن اطلاعات کافی و چگونگی جذب توریست آن را سخت تر نموده و مسئولین بجای فکر به این گونه طرح ها فقط بدنبال راه ارتباطی سنگر سیاهکل املش رحیم آباد چابکسرند!

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم بیشتر در میراث فرهنگی و حفظ بنا ها متمرکز شده است و در قسمت گردشگری فقط به گزارش تعداد مسافرین ورودی و خروجی استان و شهرستان بسنده می کند.

اما آیا نمی توان با هزینه های اندک ولی کارساز شهرستان سرسبز املش را به تمامی مسافرینی که بدنبال تجربه ای تازه با طبیعت هستند ، معرفی نمود؟

در این عرصه ، شهرداری رانکوه از زمان مدیریت رشیدی نژاد بعنوان شهردار این شهر توانسته در جذب گردشگر از طرق مختلف موفقترین مدیری باشد که به آن اشاره نمود ولی بایستی بیشتر از گذشته و استفاده از مشاوران گردشگری و تبلیغاتی این شهر  و شهرستان املش را به همگان معرفی نمایند.

چند فعلی که این شهردار در معرفی رانکوه حداقل به هم استانی های خود داشت: برگزاری مسابقه عکاسی با موضوعیت عکس رانکوه ، ایجاد پارک تفریحی کیارود و جذب سرمایه گذار در بخش توریست این شهر بوده است.

ایجاد بنگاه های گردشگر پذیر می تواند یکی از طرق ورود مسافر و توریست به شهرستان املش باشد که اگر جوانان این شهر در این زمینه همت کنند و  قول رئیس سازمان گردشگری در حمایت از صنعت گردشگری اجرایی گردد(مسعود سلطانی فر در جلسه شورای اداری املش گفته بود به طرح های گردشگری تسهیلات میدهد) ایجاد اشتغال و ورود سرمایه از صنعت گردشگر به املش رونق خواهد گرفت.

مدیران شهرستان هم با ایجاد بستر و مشاوره به جوانان برای ایجاد چنین شغل هایی می توانند گره گشای بسیاری از بیکاری جوانان شوند.

حرف آخر اینکه مالزی روزی آرزوی رسیدن به جایگاه ایران اسلامی در صنعت گردشگر را داشت والان بسیار بسیار جلوتر از صنعت گردشگر ما گام برمیدارد که میتوان املش را اینگونه نه فقط به هم میهنان ایرانی بلکه به همه جهانیان معرفی کرد تا همگان بدانند این شهرستان۵۰۰۰ ساله چه قدمت تاریخی و فرهنگی غنی ای دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه