اهدای «جایزه میرزا» به چهره‌های برجسته کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در اختتامیه کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی، ضمن رونمایی از تمبر یادبود این مبارز، «جایزه سال میرزا» را به “بهروز افخمی” اهدا کرد. در این مراسم به “محمد میرزمانی” جایزه چهره ماندگار و خدوم کنگره بین المللی میرزا اهدا شد و از “حمید کنگرانی” برای ساخت تندیس میرزا کوچک تقدیر به عمل آمد.

اهدای «جایزه میرزا» به چهره‌های برجسته کشور

به گزارش ۸دی، اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزاکوچک خان امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله فلاحتی رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، عباسی رئیس کنگره، هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان ملی و استانی، در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بر معرفی چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار در ایران اسلامی تاکید و اظهار کرد: با معرفی چنین شخصیت‌هایی چون میرزا به دنبال نمادهای هویتی هستیم تا آنان را به جامعه امروز ایران اسلامی معرفی کنیم، شخصیت‌هایی که مشفقانه برای پیشرفت و وحدت کشور نقش آفرینی کردند.

این کنگره در ایستگاه پایانی خود شاهد اهدای جایزه سال میرزا بود که این جایزه به پاس تلاش‌های بهروز افخمی در ساخت سریال کوچک جنگلی که بیشترین نقش را در ماندگاری نهضت جنگل با بهره‌گیری از ابزار هنر داشت، اهدا شد.

همچنین محمد میرزمانی نیز به واسطه ساخت آهنگ «میرزا» به عنوان تیتراژ سریال میرزا کوچک خان، جایزه چهره ماندگار و خدوم کنگره بین المللی میرزا را از آن خود کرد.

در این مراسم از مجسمه هایپر رئال سردار جنگل و تمبر یادبود کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک رونمایی شد. در ادامه این مراسم از حمید کنگرانی به پاس ساخت تندیس میرزا که در خانه میرزا نصب می‌شود، تقدیر به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه