مجوز فعالیت ۲۶۵۰ خانه مسافر در گیلان صادر شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برای ۲هزار و ۶۵۰ خانه مسافر در استان مجوز فعالیت صادر شده است و یک هزار خانه مسافر غیرمجاز نیز از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی شده است.

مجوز فعالیت ۲۶۵۰ خانه مسافر در گیلان صادر شده است

به گزارش ۸دی،ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه از این پس صدور مجوز خانه مسافر‌ها به این اداره کل واگذار شده است اظهار کرد: با واگذاری صدور مجوز خانه مسافر به این اداره کل، روند دریافت مجوز برای این مکان‌های اقامتی در استان تسهیل شده است.

وی افزود: تاکنون ۲هزار و ۶۵۰ خانه مسافر در گیلان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار خانه مسافر غیر مجاز در گیلان شناسایی شده است افزود: خانه مسافر‌ها از واحد‌های اقامتی مهم در روز‌های اوج سفر در گیلان است که بی توجهی به مجوز این مکان‌های اقامتی، احتمال بروز گردشگری ناامن را افزایش می‌دهد.

جهانی یادآور شد: پیش از این مجوز‌های خانه مسافر‌ها را شرکت‌های مجری صادر می‌کردند، اما اینک واسطه‌ها حذف و صدور مجوز به این اداره کل و نمایندگی‌های آن در شهرستان‌های استان محول شده است.

وی افزود: این تصمیم طبق بخشنامه ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی شده و عملا واسطه‌ها در این فرآیند حذف شده اند.

هم اکنون ۳ هزار و ۴۸۳ واحد تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه سنتی، واحد بین راهی و مجتمع گردشگری در گیلان فعال است و بیش از ۱۲ هزار نفر در حوزه گردشگری استان مشغول بکارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه