سرپرست شیلات گیلان خبر داد:

پیش بینی صید بیش از ۲۰۰۰ تن انواع ماهی توسط صیادان گیلانی

سرپرست شیلات گیلان با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی صیادان امسال بیش از ۲۰۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کنند.

پیش بینی صید بیش از ۲۰۰۰ تن انواع ماهی توسط صیادان گیلانی

به گزارش ۸دی، “کوروش خلیلی” سرپرست اداره کل شیلات گیلان در جمع با خبرنگاران، با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز شده است، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰۰ صیاد گیلانی از امروز صید ماهیان استخوانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به فعالیت صیادان گیلانی در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره، افزود: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی صیادان امسال بیش از ۲۰۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کنند.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان ۹۵ درصد صید استان گیلان را شامل ماهی سفید و ماهی کفال دانست و تصریح کرد: ارزش ریالی ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر طی امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

خلیلی با اشاره به تداوم فصل صید ماهیان استخوانی تا اواسط فروردین ۱۴۰۲، یادآور شد: صیادان فقط به روش صید پره مجوز فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: سال گذشته صیادان گیلانی ۱۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی شامل سفید و کفال و کپور را به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان از دریای خزر صید کردند که ۹۰۲ تن آن ماهی سفید بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه