حضور در جام جهانی قطر با شعار صلح و دوستی/ کاشت ۲۰۲۲ نهال از گیلان تا قطر

دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی که سفر خود را از استان گیلان به قطر آغاز کرده است، گفت: برای حضور در جام جهانی با شعار صلح و دوستی و حمایت از قهرمانان ورزشکار ایرانی در حال سفر به قطر است و در طول مسیر ۲۰۲۲ نهال را از گیلان تا کشور قطر خواهم کاشت.

حضور در جام جهانی قطر با شعار صلح و دوستی/ کاشت ۲۰۲۲ نهال از گیلان تا قطر

به گزارش ۸دی،کرامت عزیززاده دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی با اشاره به اینکه پس از کاشت یک اصله نهال کاج در روبروی شهرداری شهر مرزی آستارا سفر خود به کشور قطر را جهت حضور در جام جهانی آغاز کرده است، اظهار کرد: در این سفر که با شعارهای صلح و دوستی، حمایت از قهرمانان ورزشکار ایرانی، ورزش دشمن اعتیاد و همچنین ایران نگین گردشگری انجام می‌شود، پیام صلح و دوستی مردم ایران زمین را به ملت‌ها خواهم رساند.

وی در گفت وگوی با ایسنا، با بیان اینکه این سفر در مدت دو ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار است در مسیر سفر از استان های گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، شیراز، هرمزگان و همچنین کشور قطر ۲۰۲۲ نهال کاشته شود.

این دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی افزود: حمایت از محیط زیست و زندگی سالم، اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش آلودگی هوا از دیگر اهداف سفرم می‌باشد.

عزیززاده با تاکید بر اینکه تاکنون ۴۰ هزار نهال را در کشورهای مختلف کاشته‌ام و آرزو دارم در همه قاره‌ها صلح و دوستی پایدار برقرار شود خاطرنشان کرد: این سیزدهمین سفرم به کشورهای خارجی است و تاکنون به عنوان سفیر دوستی و دوستدار طبیعت با دوچرخه به قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی سفر کرده ام و در بیش از ۷۲ کشور نیز رکاب زده‌ام.

وی با بیان‌ اینکه اقدامات فرهنگی و ورزشی خودم را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده‌ام، افزود: از رئیس جمهور، وزیر و ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار گیلان، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین مسئولین شهرستان مرزی بندر آستارا خواستارم در طول این سفر بنده را حمایت کنند تا پیام صلح و دوستی مردم مهربان ایران زمین را به جهانیان برسانم.

این دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی با اشاره به اینکه توسعه ورزش به ویژه ورزش مفرح دوچرخه‌سواری از اولویت‌هایم در رکاب‌زنی به کشورهای مختلف دنیا است، گفت: بنده وقت خود را برای ترویج ورزش گذاشته و از کار و زندگی‌ام گذشته‌ام تا بتوانم نقشی در راستای ورزش و توسعه آن در سطح کشور عزیزم ایران داشته باشم.

عزیززاده با بیان اینکه من در سفرهایی که با دوچرخه در سطح کشور انجام داده ام بسیار سختی کشیدم اما زمانی که با مردم کشورم در نقاط مختلف ارتباط برقرار کردم و میزبانی صمیمی آنها را دیدم دوباره انرژی گرفتم و به مسیر خود ادامه دادم، تصریح کرد: هدف من این است که دیگران را به کاشت نهال دعوت کنم و فرهنگ این کار را جا بیاندازم و من دوست دارم تا جوانان و کودکان سرزمینم این کار را بیاموزند و این حرکت فرهنگی نیز در سراسر دنیا جا بیفتد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه