“سایه” در رشت آرام گرفت/ وداع مردم با شاعر فقید گیلانی+ فیلم و عکس

مراسم بزرگداشت و خاکسپاری پیکر مرحوم “امیر هوشنگ ابتهاج” امروز با حضور خانواده و حضور پرشور مردم دوستداران فرهنگ و هنر در رشت برگزار شد.

“سایه” در رشت آرام گرفت/ وداع مردم با شاعر فقید گیلانی+ فیلم و عکس

به گزارش ۸دی، مراسم بزرگداشت و خاکسپاری پیکر شاعر برجسته و نام آشنای گیلانی مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج صبح امروز شنبه در رشت آغاز شد.

 این مراسم با حضور خانواده زنده یاد ابتهاج و حضور پرشور دوستداران فرهنگ و هنر، جمع زیادی از مردم و مسئولان برگزار شد، این در حالی است که مردمی از سایر استان های کشور نیز در این مراسم حضور پیدا کردند.
این مراسم با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم “یلدا ابتهاج” دختر شاعر فقید گیلانی آغاز شد.

در ادامه این مراسم، “یلدا ابتهاج” دختر زنده یاد “امیر هوشنگ ابتهاج” ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور مردم، اظهار کرد: از همه کسانی که ما را همراهی کردن تا این پیکر را به ایران برگردانیم تشکر می‌کنم.

یلدا ابتهاج: سایه آرزو داشت به خاک ایران سپرده شود

وی با بیان اینکه سایه با زبان و شعر خود، سخنانش را به ما بیان کرده است و اشعار درخشان وی گویای همه صحبت های او است، اظهار کرد: امیدوارم که همه ما این اشعار و سخنان را به گوش دل بخوانیم و در تمامی لحظات زندگی با آن همراه باشیم.

دختر زنده یاد ابتهاج ادامه داد: امروز روزی است که سال‌ها در نگرانی اش بودم و هیچ تصوری نداشتم ولی امروز کنار هم هستیم تا این پیکر را به خاک بسپاریم.

وی افزود: به اعتقاد خود او کسی که با مردم با صمیمیت و صداقت صحبت می کند، مردم نیز قدر می دانند و پاسخ او را خواهند داد.

یلدا ابتهاج با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای ما ایرانیان با بازگشت سایه به وطن است، گفت: پدر این آرزواش را بارها گفته بود و امروز خانواده سایه را به وطن برگرداند زیرا آرزو داشت به این خاک سپرده شود.

وی با بیان اینکه پدرم را به شما می‌سپاریم، خاطرنشان کرد: این امانت را به شما مردم می سپاریم امیدوارم که حافظ وی باشید و در غیاب ما به این مزار سر بزنید و به آیندگان بسپارید.

امیر هوشنگ ابتهاج از مفاخر ادبی و از چهره‌های برجسته فرهنگی استان گیلان است که اشعارش در اذهان مردم ایران ماندگارست.

زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج سمیعی گیلانی شاعر نامدار و شیرین‌سخن ایران مشهور به «سایه» متولد سال ۱۳۰۶ در رشت، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در سن ۹۵ سالگی در آلمان درگذشت.

به گزارش هشت دی، پیکر این شاعر فرهیخته گیلانی امروز با حضور مردم گیلان و جمع زیادی از دوستداران فرهنگ و هنر در رشت به خاک سپرده شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه