سومین روز کنکور ۱۴۰۱ ؛

رقابت بیش از ۱۴ هزار داوطلب گیلانی در گروه آزمایشی تجربی

طبق اعلام مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان، امروز بیش از ۱۴ هزار داوطلب گیلانی علاقمند به رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و دیگر رشته‌های وابسته به گروه آزمایشی تجربی با یکدیگر رقابت کردند.

رقابت بیش از ۱۴ هزار داوطلب گیلانی در گروه آزمایشی تجربی

به گزارش ۸دی، مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور اظهار کرد: امروز ۱۴ هزار و ۲۴۰ داوطلب گیلانی به ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۰ سوال دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی در مدت ۴ ساعت پاسخ دادند.

وی با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب گیلانی امسال در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی، افزود: تعداد داوطلبان گیلانی شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته، ۳ و ۹۹ صدم درصد افزایش دارد که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها را بانوان گیلانی تشکیل می‌دهند.

ارسلان دمیرچی با اشاره به شرکت بیشترین تعداد داوطلبان گیلانی گروه آزمایشی علوم تجربی، بیان کرد: امسال ۳ هزار و ۸۳۶ داوطلب گیلانی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر شرکت کردند و فردا هم ۶ هزار و ۱۳۲ نفر هم در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مرحله نخست نتایج آزمون، مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه