کشف ۳۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رشت

فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: ۳۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در بازرسی از حیاط یک باب منزل در منطقه خشکبیجار کشف شد.

کشف ۳۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رشت

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان مربوطه است، اظهار کرد: پلیس برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با متجاوزان حریم منابع طبیعی برخورد قانونی می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر برداشت غیرمجاز شن و ماسه رودخانه‌ای توسط فردی و دپو آن در محوطه منزلش در بخش خشکبیجار، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی با هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان محیط زیست موضوع را مورد پیگیری قرار دادند. در بررسی صورت گرفته از منزل این فرد، ۳۰ تن شن و ماسه رودخانه‌ای که به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، کشف و یک دستگاه تراکتور نیز توقیف شد.

سرهنگ “محمود حافظی” از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش شن و ماسه کشف شده را ۵۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی زیادی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: محیط زیست متعلق به همه مردم و نسل آینده است و باید در نگهداری و حفظ آن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه