افزایش ۳۷.۷ درصدی مصرف برق در گیلان

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به روز گذشته مصرف برق استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۷ دهم درصد افزایش پیدا کرد، گفت: عدم رعایت الگوی مصرف خاموشی به دنبال دارد.

افزایش ۳۷.۷  درصدی مصرف برق در گیلان

به گزارش ۸دی،محمدتقی مهدی زاده شامگاه جمعه (۲۰ خرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: روز گذشته مصرف برق استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۷ دهم درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در کشور حدود ۳.۳ دهم درصد بوده است عنوان کرد: در سال گذشته دمای هوا در روز ۱۹ خرداد ۲۷ درجه سانتیگراد بود اما دمای هوای ۱۹ خرداد امسال ۳۴ سانتیگراد به ثبت رسید و همین عامل باعث رشد مصرف برق در گیلان شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در پاسخ به این پرسش که برای مدیریت مصرف برق در تابستان چه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است اذعان کرد: مدیریت بار برق امسال تفاوت‌هایی‌ با سالهای گذشته دارد و امسال نگاه دولت و وزارت نیرو مشوق محور است.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته گاهی قطعی‌های برق بدون برنامه انجام می‌گرفت ابراز داشت: تمام برنامه‌ها و اهداف وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ این است که بر اساس مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده نسبت به مصرف بهینه برق و جلوگیری از اسراف انرژی اقدام کند.

وی درباره اینکه آیا جدول خاموشی‌های برق از قبل برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود یا خیر  یادآور شد: تا به امروز وزارت نیرو و شرکت توزیع برق هیچ برنامه‌ای برای خاموشی‌های برق در سطوح جامعه ندارند و تمام تلاش ما این است که خاموشی‌ به جامعه کشیده نشود.

مهدی زاده همکاری صنایع، ادارات دولتی و مشترکان برای جلوگیری از خاموشی‌های برق را خواستار شد و تصریح کرد: برای استفاده از وسایل سرمایشی ما هیچ محدودیتی را اعلام نمی‌کنیم اما انتظار داریم مشترکان دمای کولرهای خود را در بین ۲۴ تا ۲۵ درجه قرار داده و بعد از اذان مغرب به اندازه دو ۱۵ دقیقه کولرهای خود را خاموش نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برق برخی نقاط گیلان بدون اطلاع قبلی قطع شده است خاطرنشان کرد: این قطعی‌ها هیچ ربطی به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده ندارند در این موارد امکان دارد قطعی ها به علت اتصالی موقت و یا برخورد خودروها با تاسیسات برق رخ داده باشند که نیروهای شرکت توزیع برق سریعا ورود کرده و مشکل را برطرف می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه