۱۰ شهرستان گیلان درگیر خسارت های ناشی از وزش بادگرم

مدیرکل مدیریت بحران گیلان سرعت وزش باد را در استان بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دانست و با بیان اینکه ۱۰ شهرستان گیلان درگیر خسارت های ناشی از وزش باد گرم شدند، گفت: رودسر، سیاهکل، لنگرود، رشت، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، رودبار، خمام و بندرانزلی با حوادث ناشی از وقوع باد گرم و حریق مواجه شدند.

۱۰ شهرستان گیلان درگیر خسارت های ناشی از وزش بادگرم

به گزارش هشت دی، “امیر مرادی” مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید در گیلان در روز گذشته، اظهار کرد: در این راستا جمعه ۱۴ اسفند همه دستگاه های عملیاتی و امدادی با محوریت فرمانداران و شهرداران، هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان را دریافت کردند و پای کار بودند.

وی ۱۰ شهرستان گیلان را درگیر خسارت های ناشی از وزش باد گرم شدید دانست و افزود: رودسر، سیاهکل، لنگرود، رشت، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، رودبار، خمام و بندرانزلی با حوادث ناشی از وقوع باد گرم و حریق مواجه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آتش سوزی ۲۰ هکتاری تالاب انزلی در بخش روستای حسن رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه حریق ها مهار و اطفا شده است.

مرادی، از تخریب سربندی برخی از واحدهای مسکونی و تجاری و رانش و ریزش کوه در رودسر خبر داد و بیان کرد: شاهد وقوع حریق هشت باب مغازه و یک مورد باغ فندق و تخریب سربندی یک واحد مسکونی در سیاهکل نیز بودیم.

وی سرعت وزش باد را بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دانست و اضافه کرد: شش مورد اطفای حریق در شهرستان رضوانشهر و یک مورد مهار آتش سوزی مرتع در خمام داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، قطعی برق، تخریب دیوار، سقوط درخت، شکستن دکل فشار برق، سقوط داربست و تخریب سقف منازل مسکونی را در دیگر خسارت های وارده طی روز گذشته دانست و گفت: در حال حاضر کلیه قطعی برق مناطق روستایی مرتفع شده و به زودی حجم خسارت ها برآورد می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه