نامدار: دولت رئیسی استعداد و انگیزه بریدن از نگاه به غرب را دارد

“نامدار” استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه آمریکا یعنی همان کدخدای غربگرایان قدرت سابق را ندارد، گفت: دولت رئیسی استعداد و انگیزه بریدن از نگاه به غرب را دارد.

نامدار: دولت رئیسی استعداد و انگیزه بریدن از نگاه به غرب را دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مظفر نامدار” استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی در نشست تخصصی رویارویی بزرگ ایران و گفتمان قدرت در اقیانوس هند، آرام و اطلس در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه از زمان قاجار تاکنون هرگاه ملت در پی رقم زدن اتفاقات خوبی بود عده ای فضا را به هم ریختند و از آن اتفاق مثبت جلوگیری کردند، اظهار کرد: این رویکرد تخریبی بعد از انقلاب تشدید شده و جلوی اقدامات موثر و سازنده را می‌گیرند و امروز با غلبه فضای مجازی بر زندگی ها، اثرات سنگینی را بر جامعه گذاشته‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هم اکنون دولتی روی کار آمده که شعار آن بازگشت به اصل نه شرقی و نه غربی است بیان کرد: از دولت دوم هاشمی از سیاست نه شرقی نه غربی عدول کردیم و تمام تمایلات ما به سمت غرب رفت و تمام راههای نجات کشور به اتصال به شبکه های جهانی گره خورد.

وی با بیان اینکه دولت هاشمی درصدد آن بود مدل توسعه کشور را از ژاپن الگو گیری کند افزود: شناسایی بازیگران محوری و شناسی محورهای کلیدی مسئله مهمی بود و هر گاه خواستیم این فضا را تحلیل کنیم عده ای گفتند که پیشرفت در گرو غرب گرایی است.

نامدار با اشاره به دو سند گفت: مطابق با کتاب مبانی و مستندات برنامه چهارم توسعه، که در تابستان سال ۸۳ و زمان دولت خاتمی منتشر شد، جمهوری اسلامی برای پیوستن به شبکه جهانی دو راه  دارد یکی آنکه ضوابط مثبت و منفی اتصال به شبکه جهانی با رویکرد بهره‌مندی برای شهروندان را بپذیرد و یا با آن مخالفت کند که در این صورت دیگر انتظار توسعه نباید داشته باشیم.

استاد علوم سیاسی با اشاره به اینکه غربگرایان داخلی می‌خواهند از مبانی جمهوری اسلامی عدول کنیم و مانند زمان شاه به خواست استعمارگران و غرب پرستان تن دهیم ادامه داد: در ساختار رسمی دولت جمهوری اسلامی شبکه ای پیدا شد به هر شیوه ای که توانست از رسیدن به اهداف انقلاب جلوگیری کرد.

سیاست نه شرقی و نه غربی در حال شکل گیری در کشور است

وی با بیان اینکه پیشرفت کشورهایی مانند چین، سنگال و هند و اوراسیا زمانی شروع شد که سیطره دو قطبی شرق و غرب را رها کردند تصریح کرد: دولت رئیسی استعداد و انگیزه بریدن از نگاه به غرب را دارد.

این محقق نگاه به شرق را در تضاد با سیاست جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: هم اکنون سیاست نه شرقی و نه غربی در حال شکل گیری در کشور است.

کدخدای غربگرایان قدرت سابق را ندارد

وی با بیان اینکه آمریکا یعنی همان کدخدای غربگرایان قدرت سابق را ندارد خاطرنشان کرد: امیدوارم دوره ۸ ساله پرقدرتی با دولت رئیسی در کشور رقم خورد تا دوره گذار اتفاق بیفتد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه