تا چندی پیش گرفتار آقازاده بودیم و حالا گرفتار خواهرزاده ها!

وی گفت: کجاست آن آهن گداخته علی (ع) که دست زیاده خواه عقیل ها را بسوزاند؟ تا چندی پیش گرفتار آقازاده بودیم و حالا گرفتار خواهرزاده ها!

تا چندی پیش گرفتار آقازاده بودیم و حالا گرفتار خواهرزاده ها!

به گزارش ۸دی نیوز، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی محسن سترگی مسئول اسبق حراست دیوان محاسبات استان تهران و محیط زیست گیلان در روز ۱۶ بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد بزرگ پیرسرای رشت سخنرانی کردند.

وی پس از تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره سقوط رژیم ستمشاهی، افزود: “تغییر رژیم از دو طریق صورت می گیرد: متعارف و غیرمتعارق”

وی سقوط رژیم به شیوه متعارف را  از طریق وراثت و انتخابات و غیر متعارف را از طریق کودتا و انقلاب دانست و با اشاره به انقلاب شکوهمند ایران اسلامی گفت: “در انقلاب، طغیان مردم و عمدتاً طبقات زیر ستم با هدف دگرگونی ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی علیه حاکمیت صورت گرفت. تغییر رژیم در ایران با روش انقلابی بود. انقلابی که بر پایه مکتب دینی بوده و با رهبری یک فرد به نام امام خمینی (ره) که ملبس به لباس انبیا بوده آغاز شد و مردم با خیال راحت از ایشان پیروی و انقلاب کردند و رژیم طاغوت را مغلوب کردند.”

وی ادامه داد: ” مردم خیالشان جمع بود که با این انقلاب همه تبعیض ها و ظلم ها و فامیل بازی ها و پارتی بازی ها و اسراف گری در بیت المال و … از بین خواهد رفت و مدیرانی در جامعه اسلامی به کار گیری می شوند که سوء استفاده از بیت المال را حرام می دانند و دیگر از پول بیت المال برای سیر کردن شکم هایشان استفاده نمی کنند.”

وی افزود: “بزرگترین بارزه انقلاب اسلامی الگوگیری از قرآن و سنت نبی و سیره علی (ع) است و امام خمینی که منادی اسلام ناب محمدی (ص) بودند با ساده زیستی خود الگویی بود برای همه. ساده زیستی مقام معظم رهبری نیز امروز باید برای همه مدیران از عالی رتبه گرفته تا پایین الگو باشد. اگر کسی نمی تواند از رهبرش الگو بگیرد باید برود و جایش را به  افراد صالح بدهد.ما شهید ندادیم که الگویی غیر از الگو و آموزه های  اسلامی داشته باشیم”

وی سپس به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: “آقای توسلی رئیس دفتر امام تعریف می کرد که روزی خدمت امام بودیم و داشتیم مقداری از پول های بیت المال را حساب کتاب می کردیم در همان موقع میهمانی خدمت امام رسید. چون هوا گرم بود کسی را فرستادم تا نوشابه سرد بگیرد وقتی امام چشمش به نوشابه افتاد سؤال کرد آقای توسلی این نوشابه ها را از پول بیت المال خریدی؟ خدمت امام عرض کردم نخیر آقا از بیت المال نخریدم.”

سترگی افزود: “اینجا مسجد است در مسجد نباید دروغ گفت، یا نباید حرف بزنم یا اگر قرار است صحبت کنم هیچ ملاحظه ای نمی کنم. بدون تعارف حرفهایم را می زنم ولو اگر به ضررم باشد. امروز بعضی از مدیران اجتهادی هستند تا به آنان انتقادی می شود در جواب می گویند که من تشخیص می دهم! در کجای قانون و اسلام و … نوشته شده است که خودروی بیت المال را مثل اموال شخصی در اختیار کسی بگذاری که مثلاً رفیق توست آن هم با این گرانی بنزین…”

وی ادامه داد: “اقتصاد مقاومتی این نیست که مردم مقاومت کنند، فشار اقتصادی را تحمل کنند! بله مردم رعایت می کنند. اما توقع دارند که اول در بیت المال رعایت بشود. بیت المال اسراف نشود، رفیق بازی و فامیل بازی حذف شود. مردم هم مثل همیشه پای این انقلاب محکم ایستادند .”

وی در انتقاد به اختلاس های چند هزار میلیاردی گفت: “البته صدا و سیما هم کم بی تقصیر نیست! چطور تبلیغ می کند در حالی که نمی داند این ها از کجا آوردند! خیلی از مردم گول همین تبلیغات که از یک مرجع رسمی پخش شده را می خورند و … . این فشار اقتصادی بیشتر روی مردم است نه مسئولین وگرنه مسئولین که حقوقشان چند میلیونی است.”

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات علی (ع) در کتاب نهج البلاغه گفت: “امام علی می فرمایند: یخضمون مال الله خضم الابل نبته الربیع، بعضی ها آنچنان به جان بیت المال افتادند که انگار شتری دارد علف تازه بهاری را می خورد. فسبحان الله اما تومن بالمعاد؟ و اما تخاف نقاش الحساب، گویی به قیامت ایمان ندارند از روز حسابرسی خداترسی ندارند”

وی در ادامه از مردم خواست امر به معروف را جدی بگیرند و اگر دیدند در جایی از خودروی دولتی استفاده شخصی می کنند اعتراض کنند تا خجالت بکشند….

وی افزود: “کجاست آن آهن گداخته علی (ع) که دست زیاده خواه عقیل ها را بسوزاند؟ تا چندی پیش گرفتار آقازاده بودیم و حالا گرفتار خواهرزاده ها!”

وی همچنین به توطئه انگلیس و صهیونیسم اشاره کرد و گفت: ” آن ها با تفرقه افکنی بین مسلمانان جنگ و خونریزی راه بیاندازند و امروز این گروه های تکفیری و داعشی برنامه از پیش تعیین شده دشمن است و البته عده ای از مسلمانان در داخل و خارج از کشور هم فریب خورده آن ها هستند مثل یاسرالحبیب که امروز در انگلستان با راه اندازی شبکه های اینترنتی و ماهواره ای و … دارد با توهین به نماد های اهل سنت تفرقه افکنی می کند و در داخل هم شخصی به نام صادق شیرازی در قم دارد با افراطی گری کمک به لیاقت های تفرقه افکنانه انگلیس میکند. از طرف دیگر شخصی به نام شیخ عبدالعزیز مفتی صعودی عربستان که او هم دست ساخته انگلیس هاست علیه شیعه فتوا صادر میکند در حالی که می بینیم بین مسیحیان که بیش از ۱۵۰ فرقه است چنین خبری نیست بین یهودیان که در جهان بیش از ۱۴ میلیون نفر نیستند و بیش از ۳۰ فرقه هم هستند هیچ اختلاف و جنگ و خونریزی وجود ندارد. چرا برخی از خواب غفلت بیدار نمی شوند. اگر همه مسلمانان بر اساس به قطعیت فهم از قرآن و سنت رسول الله ملتزم باشند هیچ اختلافی که بعدش منجر به جنگ و تکفیر باشد بینشان پیش نخواهد آمد.”

وی در پایان گفت: “همه سعی دشمن این است که نگذارند صدای انقلاب به جهان برسد. همه مسئولین باید با رفتار اسلامی و مدیریت اسلامی کوشش کنند. همه مردم باید پیام انقلاب پیام رهبرشان را که انصافاً عالم و فرزانه و دلسوز مردم و به فکر مردم هستند را گوش دهند و مراقب باشند فریب دشمنان را نخورند. دستانی که به بیت المال ناخنک می زند باید قطع شود و چشمانی که به بیت المال همچون اموال شخصی نگاه می کنند باید کور شود.”/ خزرآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن
آفرین عزیزم... جناب دایی و خواهر زاده رو خوب کوبوندیا!!! ماشاالله
در حاشیه