صومعه‌سرا پایلوت اجرای طرح کوهورت در گیلان شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا گفت: امسال صومعه‌سرا به عنوان نخستین شهرستان گیلان برای اجرای طرح مطالعه هم‌گروهی موسوم «کوهورت» انتخاب شده است.

صومعه‌سرا پایلوت اجرای طرح کوهورت در گیلان شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، مهدی مقدم صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان دو پروژه بهداشتی در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب بسیاری از مشکلات و معضلات در زمینه بهداشتی ایران برطرف شده است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا نیز در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، تصریح کرد:  امسال صومعه‌سرا به عنوان نخستین شهرستان گیلان برای اجرای طرح مطالعه هم‌گروهی موسوم «کوهورت» انتخاب شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا، ارتقای سطح سلامت جامعه، تشخیص و نحوه پیشگیری از دلایل بروز بیماری‌ها و شیوع آن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن به‌ویژه جلوگیری و کاهش مرگ و میرها از بیماری‌های مزمن مانند سکته‌های قلبی و مغزی و کاهش آن را از مزایای طرح کوهورت دانست.

وی در ادامه اجرای پروژه‌های مذکور را در روستاهای فشخام و کلیدبر به صورت همزمان عنوان کرد و یادآور شد: زیربنای هر کدام از ساختمان‌های دو مرکز بهداشت ۷۰ متر مربع است.

وی میزان اعتبار برای ساخت هر مرکز را ۸۵ میلیون تومان بیان کرد و افزود: این اعتبارات از منابع استانی سازمان بهداشت و درمان تأمین شده است.

به گفته مقدم، برای تکمیل این دو مرکز که شامل تجهیزات، برق‌رسانی، لوله‌کشی گاز و کنتور و آب بوده و در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای هر مرکز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال ساخت ۶۱ پروژه مرکز بهداشت در کشور تعیین شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ مرکز مربوط به شهرستان  صومعه‌سرا بوده که تاکنون دو مرکز آن تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول از ساخت ۸ مرکز بهداشت دیگر در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این دو پروژه از نظر فیزیکی پیشرفت داشته و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به پایان برسانیم.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان شهرستانی و استانی امکانات بهتر و بیشتری به لحاظ درمانی برای مردم شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش فارس، روستای فشخام با حدود ۱۲۵ خانوار دارای ۴۲۵ نفر جمعیت و کلی دبر نیز حدود ۱۷۵ خانوار دارای ۶۴۰ نفر جمعیت هستند که در بخش مرکزی صومعه‌سرا واقع شده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه