مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گیلان:

ترمیم راه‌های روستایی گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

مرادی با بیان اینکه تمام اعتبارات مربوط به راه‌های روستایی استانی شده است گفت: ترمیم راه‌های روستایی گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

ترمیم راه‌های روستایی گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

به گزارش ۸دی،فریبرز مرادی در پاسخ به این پرسش که برای بهبود وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی ییلاقات و روستاهای گیلان چه اقداماتی انجام شده گفت: از سال گذشته با توجه به ادغامی که صورت گرفت و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد، راه‌های روستایی در حوزه مسئولیت این دستگاه قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گیلان با بیان اینکه تمام اعتبارات مربوط به راه‌های روستایی استانی شده است عنوان کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راهی که در گیلان وجود دارد، ۹ هزار و ۲۷۳ کیلومتر راه روستایی و هزار و ۵۵ کیلومتر هم راه فرعی است و به علل ذکر شده، ما اصلا نتوانستیم از اعتبارات ملی در زمینه بهبود شرایط راه‌های روستایی استفاده کنیم.

مرادی قرار داشتن بالای ۹۰ درصد از راه‌های مواصلاتی گیلان در حوزه راه‌های فرعی و روستایی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: کمبود قیر یکی از مشکلات اصلی برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آسفالت راه‌ها است که با توجه به نگاه دولت و سایر اقدامات انجام شده راه‌اندازی سامانه قیر هفته قبل به نتیجه رسید و هم‌اینک می‌توان پروژه‌ها را در آن ثبت کرد.

وی کمبود مصالح در سطح استان گیلان را یکی از مهم‌ترین چالش‌ها به ویژه در بحث ترمیم راه‌های مواصلاتی ذکر کرد و ابراز داشت: در جلسه‌ای که با استاندار و فرمانداران داشتیم این موضوع را مطرح کردیم و استاندار هم دستور داد برای حل مشکل مصالح، جلسه‌ای مجزا با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان تشکیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گیلان با تاکید بر اینکه از سال گذشته برای تمام محورهای ییلاقی نظیر اشکورات، رودبار و ماسال پروژه تعریف شده است یادآور شد: در حال حاضر مسیر منجیل – گیلوان دارای پیمانکار است، در مسیر گرمابدشت هم یک پروژه را انجام دادیم و پروژه بعدی در دست انجام است و برای مسیر سیاهکل – دیلمان هم ۲۵ میلیارد اعتبار اختصاص داده شد.

مرادی روکش حدود ۹ کیلومتر از راه مواصلاتی اسالم به خلخال در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه امسال هم برای ۱۰ کیلومتر آن مناقصه برگزار می‌شود اضافه کرد: سعی کردیم تا جایی که در توانمان هست اقدامات لازم را انجام دهیم هر چند که ممکن است رضایت مردم را جلب نکند اما موضوعات به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام نظر اداره نگهداری راه‌ها راهداری گیلان نسبت به استان‌های کشور بهترین عملکرد را در حوزه روکش آسفالت داشته است خاطرنشان کرد: از ۹ هزار و ۲۷۳ کیلومتر راه روستایی در استان گیلان حداقل ۵۰ درصد راه‌ها نیاز به روکش آسفالت دارند که این امر نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه