مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان:

سه جایگاه آفلاین عرضه سوخت در گیلان وارد مدار شد

بالادست با بیان اینکه سه جایگاه آف‌لاین عرضه سوخت در گیلان که در مناطق صعب‌العبور استان وجود داشتند نیز وارد مدار بهره‌برداری شدند گفت: تمام جایگاه‌های سوخت در گیلان به سامانه هوشمند متصل شده‌اند.

سه جایگاه آفلاین عرضه سوخت در گیلان وارد مدار شد

به گزارش ۸دی،کوروش بالادست شامگاه جمعه( ۱۴ آبان) در گفت‌وگوی خبری در مورد حمله سایبری که به سیستم هوشمند توزیع  سوخت کشور آسیب وارد کرد مطالبی بیان داشت و ابراز داشت: سه جایگاه آف‌لاین عرضه سوخت در گیلان که در مناطق صعب‌العبور وجود داشتند وارد مدار بهره‌برداری شدند و به این ترتیب تمام جایگاه‌های سوخت استان به سامانه هوشمند متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از تشکیل سریع جلسه مدیریت بحران با هدف بررسی مشکل از مدار خارج شدن جایگاه‌های عرضه سوخت در همان ساعات اولیه خبر داد و تصریح کرد: تیم‌های کارشناسی به جایگاه‌های عرضه سوخت اعزام شدند تا تلمبه‌های عرضه بنزین را از حالت آن‌لاین به حالت آفن‌لاین در بیاورند.

بالادست تهیه یکسری فیلم‌های آموزشی و ارسال آن به جایگاه‌داران شهرستان‌هایی مانند آستارا، تالش، رودسر و رودبار در راستای وارد مدار کردن جایگاه‌ها به شکل آف‌لاین را از جمله اقدامات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان اعلام کرد و افزود: در کمتر از دو و نیم ساعت توانستیم بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت گیلان را به مدار آف‌لاین برگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه تا ساعت ۲۲ شب ۱۱ آبان از ۱۲۷ جایگاه چیزی حدود ۷۵ جایگاه عرضه سوخت در گیلان به مدار آف لاین برگشته و مشغول عرضه سوخت بودند اضافه کرد: برای این کار مسیرهای اصلی و مواصلاتی استان گیلان که خودروهای ترانزیتی از آنجا عبور می‌کردند و مجتمع‌های بین راهی در آن نقاط وجود داشت در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با اشاره به اینکه در عرض ۲۵ ساعت کل جایگاه‌های عرضه سوخت استان به صورت آف‌لاین فعال شدند اظهار داشت: تا ساعت ۱۵ بعد‌ از ظهر جمعه ۱۴ آبان سه جایگاه باقیمانده عرضه سوخت گیلان که در مناطق صعب‌العبور قرار داشتند نیز وارد مدار شد و بدین ترتیب تمام جایگاه‌های استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

بالادست در پاسخ به این پرسش که حلقه مفقوده حمله سایبری به زیرساخت‌های شبکه توزیع هوشمند عرضه سوخت چه مواردی است افزود: سامانه هوشمند به صورت متمرکز در ستاد پخش تهران و وزارتخانه نفت مستقر است و ما استان‌ها فقط به عنوان یوزر و استفاده کننده از این سامانه محسوب می‌شویم بنابراین هیچ دسترسی به سامانه مذکور نداریم.

وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان در طول سال سناریو‌های مختلفی برای مواجهه با بحران و پدافند غیرعامل تدوین و پیش‌بینی می‌کند عنوان کرد: این شرکت آموزش‌های کاربردی را در لایه‌های مختلف و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه می‌دهد و به همین علت بود که استان در حمله سایبری اخیر توانست در کمترین زمان جایگاه‌ها را وارد مدار کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه