چاپ کتاب چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی

کتاب چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی توسط انتشارات فرهنگ ایلیا در گیلان به چاپ رسیده است.

چاپ کتاب چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی

به گزارش ۸دی،کتاب “چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی” مشتمل بر ۳۱۰ قطعه عکس تاریخی مرتبط با تاریخ کشت چای، مراحل مختلفِ کاشت، داشت، برداشت و عرضه این محصول در ایران است.

این کتاب همچنین حاوی عکس‌هایی کم‌نظیر در معرفی نخستین کسانی است که در رواج و تحول این محصول کوشیدند.

کتاب چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی دارای ۲۱۶ صفحه در قطع خشتی، گلاسه و با جلد سخت با همکاری حوزه هنری گیلان و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۱۰ هزار تومان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا به چاپ رسیده است.

سید محسن سنجری، کارشناس سازمان چای کشور و یکی از تهیه کنندگان این کتاب با بیان اینکه چای، محصول استراتژیک کشاورزی گیلان و بخشی از مازندران است، گفت: کتاب چای در ایران به روایت عکس‌های تاریخی روایتگر تاریخ چای در ایران است.

وی افزود: چای، محصول استراتژیک کشاورزی گیلان و بخشی از مازندران است که فراز و فرود زیادی را طی کرده و سیر این محصول در ایران در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

این کارشناس سازمان چای با اشاره به اسناد تاریخی موجود و مکتوبات اداری آن دوره تاریخی اظهار داشت: تا سال ۱۳۱۰ خورشیدی به دلایلی همچون عدم رغبت و بی اعتمادی مردم به کشت این محصول بیگانه، نبود ماشین آلات مناسب تولید و ناآشنایی با شیوه درست تولید چای، توسعه صنعت چای در کشور بسیار کند بوده است.

سنجری ادامه داد: پس از آن، اما با تأسیس کارخانه‌های چایسازی و دقت در تولید، وضعیت کشت چای رو به بهبود رفت به نحوی که از یک هزار هکتار باغ چای به ۵ هزار هکتار در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی رسید.

وی خاط رنشان کرد: این روند تا سال‌ها همچنان ادامه یافت و امروزه بیش از ۲۸ هزار هکتار باغ چای در ۲ استان شمالی کشور وجود دارد

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه