جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان:

منع تردد و تعطیلی ادارات منجر به کاهش روند شیوع کرونا در گیلان شد

قاسم‌نژاد با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به نسبت هفته گذشته کاهش پیدا کرده است گفت: منع تردد و تعطیلی ادارات و اصناف منجر به کاهش روند شیوع کرونا در گیلان شده است.

منع تردد و تعطیلی ادارات منجر به کاهش روند شیوع کرونا در گیلان شد

به گزارش ۸دی،محمود قاسم‌نژاد شامگاه شنبه( ۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران وضعیت شیوع کرونا در استان گیلان و اقدامات انجام شده در این راستا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از اواسط تیر ماه گیلان وارد پیک پنجم شیوع کرونا شد و طبق گفته متخصصان ویروس دلتا از سرایت بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی برخوردار بود.

جانشین رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه تا پایان خرداد شرایط خوبی در استان از حیث کنترل بیماری حاکم بود عنوان کرد: متاسفانه به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم شرایط گیلان و روند شیوع ویروس کرونا رفته رفته رو به وخامت گذاشت و بسیاری را راهی بیمارستان‌ها کرد.

قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه در ظرف تقریبا یکماه عدد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان به حدود هزار نفر رسید اذعان کرد: طبیعتا در راستای افزایش بیماران، بیمارستان‌ها هم با مشکل کمبود تخت و دستگاه‌های اکسیژن مواجه می‌شوند به طوری‌که در مراکز درمانی استان گیلان تمامی این امور مختل شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط گیلان در هفته‌های اخیر یادآور وضعیت آن در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ و مشکلات عدیده‌ای که در بیمارستان‌های استان به وجود آمد بود اضافه کرد: با توجه به شرایط بغرنجی که در گیلان پدید آمد میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان در مقایسه با ماه‌های قبل افزایش پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در پاسخ به این پرسش که اعمال محدودیت‌های منع تردد و تعطیلی ادارات چه تأثیری روی روند شیوع بیماری در استان داشته است افزود: در حال حاضر طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی امروز به نسبت یکی دو هفته اخیر تقریبا میزان بستری بیماران کرونایی در گیلان به زیر دو هزار نفر رسیده و کاهش پیدا کرده است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از روند تقریبا نزولی شیوع کرونا در استان خبر داد و یادآور شد: این کاهش تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان نشان دهنده رسیدگی خوب کادر درمان و پزشکان به بیماران، تأمین دستگاه‌های اکسیژن بیمارستان‌ها و جوابگو بودن اجرای برنامه منع تردد در سطح کشور و البته استان است.

قاسم‌نژاد تعطیلی فعالیت برخی از مشاغل و گروه‌های دو، سه و چهار را هم مؤلفه‌ای تاثیرگذار در روند مدیریت و کاهش شیوع کرونا در استان گیلان دانست و ابراز داشت: در صورتی که مردم کمک و همکاری لازم را داشته باشند و به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند، قادر خواهیم بود به شکل بسیار بهتری با شیوع بیماری مقابله کنیم.

جانشین رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان سفر معاون وزیر بهداشت به گیلان و اختصاص تعداد قابل توجهی دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌های استان را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های آستارا، ماسال، صومعه‌سرا و لاهیجان از جمله مراکز درمانی بودند که نسبت به تجهیز آن‌ها به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اقدام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه