سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعداد بیماران کرونایی گیلان به ۲ هزار و ۸۰ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۴۱۴ نفر بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود دو هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

تعداد بیماران کرونایی گیلان به ۲ هزار و ۸۰ نفر رسید

به گزارش ۸دی، «فردین مهرابیان» امشب در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین آمار شیوع کرونا در گیلان را اعلام و اظهار داشت: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود ۲ هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان در مقایسه با روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است عنوان کرد: تعداد کل بیماران جدید هم ۳۷۳ نفر است که در ۲۴ ساعت اخیر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان را نیز ۲۰۵ نفر اعلام کرد و یادآور شد: تعداد بیماران بدحال کرونایی که در حال حاضر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند نیز به عدد ۴۱۴ نفر رسیده که آماری نگران کننده محسوب می‌شود.

وی از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گیلان خبر داد و گفت: نکته‌ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است این است که با وجود تلاش تمامی همکاران و کادر بهداشت و درمانی گیلان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که در حال انجام است و با وجود افزایش تعداد تخت‌های بستری میزان رعایت پروتکل‌ها در استان به حداقل رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید با مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری بیماری اقدام کنند تصریح کرد: در این شب‌های عزاداری ماه محرم از مردم استدعا داریم فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مهرابیان با بیان اینکه عزاداری‌های شب‌های محرم باید در محیط‌های باز انجام شود خاطرنشان کرد: از هیئت‌های مذهبی هم انتظار داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا شاهد افزایش هرچه بیشتر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه