مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) رشت عنوان کرد:

چهارپایه خوانی در صحن حرم خواهر امام رشت/ طبخ و توزیع ۱۰هزار پرس غذا میان افراد کم برخوردار

مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) رشت با اشاره به برنامه های این آستان در دهه اول محرم، گفت: حدود ۱۰ هزار پرس غذا در آشپزخانه حرم طبخ و توسط گروه های جهادی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار شهر توزیع شد که تمام هزینه توسط خیرین و ارادتمندان اهل بیت(ع) تامین شد.

چهارپایه خوانی در صحن حرم خواهر امام رشت/ طبخ و توزیع ۱۰هزار پرس غذا میان افراد کم برخوردار

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام “سجاد سرافراز” با تشریح برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س)، اظهار کرد: محافل عزاداری با نام «نسل حسینی» برنامه محوری این حرم مطهر در دهه اول محرم است که بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی در صحن‌ بارگاه منور برگزار شد.

وی در باره برگزاری برنامه صبح حرم حضرت فاطمه اخری(س)، گفت: این برنامه به میزبانی هیات متوسلین با سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی و مداحی آقایان عموزاده، کامرانی و رمضانی همه روزه برگزار می گردد.

مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) ادامه داد: بخش دیگری از برنامه‌های حرم مطهر در دهه اول محرم، شامل برپایی آیین‌های دیرینه‌ای هچون چهارپایه خوانی است که عصرها ساعت۱۹ برگزار می گردد. این برنامه از عصر اولین روز محرم با حضور هیئات مذهبی در صحن حرم در حال برگزاری است.

سرافراز در ادامه افزود: محفل «احلی من‌العسل» صبح ششم محرم، آیین دیگری است که توسط سازمان بسیج مداحان و هیات رزمندگان در صحن حرم مطهر برپا شد.

وی در ادامه به اعلام دیگر برنامه های حرم پرداخت و گفت: مراسم پرپایی عزای سید وسالار شهیدان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجه الاسلام داداشی و مداحی آقایان ذوالفقار، جوانپرست و رحمانی برگزار می گردد.

مدیر آستان مقدس حضرت اخری(س) از اجرای طرح “اطعام و احسان حسینی” به ارزش بالای یک میلیارد ریال توسط این آستان در ایام سوگواری محرم خبر داد و گفت: در دهه اول محرم حدود ۱۰ هزار پرس غذا در آشپزخانه حرم طبخ و توسط گروه های جهادی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار شهر توزیع شد که تمام هزینه توسط خیرین و ارادتمندان اهل بیت(ع) تامین شد.

وی از اقامه نماز ظهر و عصر روزهای تاسوعا و عاشورا در آستان مقدس خبر داد و گفت: بعد از نماز عصر مراسم مدیحه سرایی در صحن حرم توسط مداحان اهل بیت (ع) برپاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه