نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

مشکلات مستأجران در تامین مسکن رو به افزایش است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه تاکنون اقدامی در جهت اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی انجام نشده است گفت: متاسفانه در این شرایط سخت کرونایی مشکلات مستأجران در حوزه تامین مسکن روز به روز در حال افزایش است.

مشکلات مستأجران در تامین مسکن رو به افزایش است

به گزارش ۸دی،«خلیل بهروزی‌فر» عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه تعلل در اجرای این قانون آسیب‌های زیادی را به همراه دارد اظهار داشت: متاسفانه در این شرایط سخت کرونایی مشکلات مستأجران در حوزه تامین مسکن روز به روز در حال افزایش است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس در یکسال و نیم اخیر مصوبات خوبی در حوزه بهبود شرایط بازار مسکن و خانه‌دار شدن دهک‌های پائین داشته است تصریح کرد: مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی دقیقا با همین هدف در مجلس مصوب شد و قصد داشتیم بخشی از مشکلات قشرهای ضعیف را برطرف سازیم.

بهروزی‌فر در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس برای کمک به دهک‌های متوسط و ضعیف فاقد مسکن در شرایط کرونایی اقدامی انجام داده است هم ابراز داشت: تمدید قراردادهای مستاجران با لحاظ درصدی که دولت تعیین کرده بود از جمله مصوبات خوبی است که با توجه به شرایط فعلی داشتیم اما توسط دولت اجرایی نشد.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس از عزم و اراده مجلس برای تحقق بخشیدن به قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی سخن گفت و اذعان کرد: مجلس در این مورد جدی است از طرفی از کلیه دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی هم می‌خواهیم در این امر ورود کنند تا روند اجرای مصوبه مجلس به خوبی پیش برود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان نگاه حمایتی به بخش مسکن و دوری جستن از رویکرد سرمایه‌ای به این حوزه را راهکاری اساسی برای حل چالش‌های پیش آمده اعلام کرد و گفت: بدون تردید بی‌توجهی به موضوعات حول محور مسکن و اجرای مصوبات مربوط به آن زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی را فراهم می‌کند.

عضو هیئت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در صورت معطل ماندن مصوبات قانونی مجلس در حوزه مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند خاطرنشان کرد: مجلس برای نخستین بار در طول انقلاب از محل تبصره ۱۶ مبالغ قابل توجهی برای مسکن جوانان در نظر گرفت همچنین برای اشتغال جوانان نیز طرح‌های اقتصادی خوبی پیش‌بینی کرده است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه