مدیرکل بهزیستی گیلان:

۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان بهزیستی واگذار می شود

نحوی‌‌نژاد تعداد واحدهای در دست احداث برای مددجویان بهزیستی را ۷۳۶ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد امیدواریم ۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان واگذار شود.

۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان بهزیستی واگذار می شود

به گزارش ۸دی،حسین نحوی‌نژاد مددرسانی به نیازمندان جامعه هدف در راستای حفظ کیان خانواده‌های آسیبدیده و آسیب‌پذیر را رویکرد سازمان بهزیستی اعلام کرد  گفت: کمک‌رسانی به انسان‌ها، محور و اساس زندگی خدمتگزاران به مردم در این سازمان است که با عزمی خالصانه در راستای نگهداری و توانبخشی معلولان، توسعه پژوهش‌های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و خدمات رسانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب‌دیده به خدمت رسانی جامعه می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه چهل و یکمین سال تشکیل سازمان بهزیستی با شعار ” بهزیستی در گام دوم؛ هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده ” برگزار می‌شود افزود: بیش از ۶٠ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

وی ادامه داد: تمام تلاش و هدف بهزیستی ایجاد بستر مناسب، آسیب‌زدایی، ایجاد نشاط و شادی در جامعه، ارتقاء زندگی مددجویان و معلولین و توانمندسازی افراد و خانواده‌های جامعه هدف است.

نحوی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در گیلان از اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه خبر داد و اظهارداشت: نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان بهزیستی در شهرستان‌های رضوانشهر و آستارا و فومن، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان، افتتاح مراکز مشاوره روزانه از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های اشتغالزایی در رشت، تالش، فومن، شفت، ماسال، لشت نشا، رودسر، لنگرود، صومعه سرا، رودبار، سیاهکل و املش اضافه کرد: در مجموع ۵۹ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه افتتاح ۶۰ واحد مسکونی در گیلان همزمان با سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این واحدهای مسکونی به صورت نمادین در صومعه‌سرا و از طریق ویدیو کنفرانس با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به افراد تحت پوشش واگذار شد.

نحوی نژاد با بیان اینکه این واحدها با اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید اذعان کرد: از این مبلغ  ۳۰میلیارد ریال سهم سازمان بهزیستی، ۱۸ میلیارد ریال سهم خیرین و۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضی، قرارگاه خاتم الانبیا، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان است.

وی تعداد واحدهای در دست احداث برای مددجویان بهزیستی را ۷۳۶ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان واگذار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به افتتاح خانه شبانه‌روزی نگهداری از فرزندان ۳ تا ۶ سال «بانیان مهر» در رشت ادامه داد: همچنین مرکز «راه نوین» به منظور حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی در رشت به بهره‌برداری رسید.

وی افتتاح مرکز بهبودی اقامتی «آخرین ایستگاه زندگی» از اعتبارات بخش غیردولتی به میزان ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح ها عنوان کرد و بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۴۹۲ متر و زیر بنای ۲۹۳ متر با اشتغالزایی ۶ نفر میزبان پذیرش ۳۰ بیمار جهت درمان و بازتوانی اعتیاد است.

افتتاح اورژانس اجتماعی خمام، مرکز روزانه حرفه‌آموزی « مهر جهان» در آستانه اشرفیه، فازدوم آسایشگاه سالمندان و کارگاه تولیدی حمایتی رستاک در لاهیجان، دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و رونمایی از سامانه رصد از دیگر برنامه‌های مورد اشاره نحوی نژاد در گرامیداشت هفته بهزیستی در گیلان بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه