شروع واکسیناسیون عمومی از فردا در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم‌های واکسیناسیون گسترده در ایران آماده شده و واکسیناسیون عمومی از فردا در کشور آغاز می‌شود.

شروع واکسیناسیون عمومی از فردا در کشور

به گزارش ۸دی، سعید نمکی بعد از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: واکسیناسیون با واکسن ایرانی از دیروز، پنجشنبه در بسیاری از مناطق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان آغاز شده است. همزمان واکسن‌های وارداتی نیز در کنار واکسن‌های ایرانی برای واکسیناسیون عمومی در کشور استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تعدد تیم‌ها در ایستگاه‌های خودرویی، بوستان‌ها و محل‌های مختلف واکسیناسیون گروه‌های هدف انجام می‌شود. فقط در تهران ۹۲ مرکز را برای تزریق واکسن تدارک دیده ایم و در استان‌های دیگر نیز صدها مرکز در نظرگرفته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا پیش از دعوت با پیامک به مراکز واکسیناسیون نیایبند تا ریتم ما به هم نخورد.

وی با اشاره به اینکه تا هفته آینده واکسن‌های جدیدی به دست ما خواهد رسید، بیان کرد: در نظر داریم در زمان بسیار کمی، واکسیناسیون روزانه را به بیش از ۵۰۰ هزار مورد برسانیم. در صدد هستیم در زمان کوتاهی افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج را واکسینه کنیم و بعد از آن سراغ گروه‌های هدف دیگر برویم. البته در برخی از استان‌ها واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع کرده ایم که امیدواریم در آذربایجان غربی هم به علت مرزی بودن بتوانیم این را اجرا کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه