مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان خبرداد؛

عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری در ۱۰ شهرستان گیلان

اختری از عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات ملی در سطح ۱۰ شهرستان استان گیلان خبر داد و گفت: تخصیص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آبخیزداری در گیلان برای سال ۱۴۰۰ قطعی شده است.

عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری در ۱۰ شهرستان گیلان

به گزارش ۸دی،میرحامد اختری عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات ملی در سطح ۱۰ شهرستان استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شناسایی و به روزرسانی ظرفیت پروژه های آبخیزداری که از مطالعات گذشته موجود بودند هم انجام و در این راستا برای امسال معادل ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه تعریف شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه به تناسب اعتباراتی که تعلق می‌گیرد پروژه در سطح استان انجام می‌شود عنوان کرد: اجرای مدون و مستمر پروژه‌های آبخیزداری بر اساس اعتبارات ملی و استانی که تخصیص پیدا می‌کند همه ساله در دستور کار و از اولویت‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان بوده است.

اختری قطعی شدن تخصیص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آبخیزداری در گیلان برای سال ۱۴۰۰ را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی مدیریت پایدار مراتع در سطح سه شهرستان گیلان جذب شد و با تلاش همه بخش‌های مختلف پروژه ها به پیشرفت فیزیکی صد درصدی رسیدند.

«فریور نقوی» معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در تشریح این مطلب و برشمردن مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان مطالبی بیان داشت و گفت: جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و ویرانگر و تبعات ناخوشایند آن در محیط طبیعی از جمله مزیت‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری محسوب می‌شود.

نقوی با تاکید بر اینکه در واقع توجه ویژه به مبحث آبخیزداری همان توجه ویژه به نگهداری سرزمین است ابراز داشت: باید توجه داشت که در صورت اجرای درست آبخیزداری زمینه و بسترهای مناسب جهت فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های زیستی و حتی تولید و رونق پایدار اقتصادی در جوامع انسانی فراهم می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان  آبخیزداری را علم و فنی که به کمک آن می‌توان سرزمین‌ها را حفظ کرد دانست و ضمن اشاره به سایر فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری یادآور شد: مدیریت جریانات سطحی آب یکی از آثار قابل توجه و مهمی است که با احداث سازه های آبخیزداری محقق می‌شود.

نقوی ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهرها، غنی سازی سفره های آب زیرزمینی و کاهش رسوب گذاری در طول رودخانه ها را هم از دیگر مزیت‌های اجرای پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری دانست و خاطرنشان کرد: آبخیزداری از مهم‌ترین اقداماتی است که از سال‌های دور تاکنون در گیلان به مرحله اجرا در آمده و با توجه به اهتمام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری روند آن همچنان نیز ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه