مدیر کل انتقال خون گیلان تاکیدکرد:

مراکز درمانی گیلان نیازمند همه گروه‌های خونی

مدیر کل انتقال خون استان گیلان گفت: به دلیل افزایش بیماری فاویسم که با مصرف باقلای محلی در فصل بهار شیوع پیدا می‌کند و بالا رفتن مصرف خون، مراکز درمانی استان به همه گروه‌های خونی نیاز فوری دارد. 

مراکز درمانی گیلان نیازمند همه گروه‌های خونی

به گزارش ۸دی،بابک پاکدل به دلیل افزایش بیماری فاویسم که با مصرف باقلای محلی در فصل بهار شیوع پیدا می‌کند و بالا رفتن مصرف خون، مراکز درمانی استان به همه گروه‌های خونی نیاز فوری دارد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدای اهدای خون در گیلان در مقایسه با پارسال تصریح کرد: تنها راه درمان این بیماری تزریق خون است و از صاحبان همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی می‌خواهیم برای نجات جان بیماران فاویسمی به پایگاه‌های انتقال خون مستقر در سراسر استان مراجعه کنند.

 مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون گیلان دستورالعمل‌های بهداشتی به شدت اجرا می‌شود افزود: اهداکنندگان خون برای مراجعه به این مراکز هیچ گونه نگرانی‌ای نداشته باشند

پاکدل با بیان اینکه هر فرد سالم می‌تواند سالانه سه یا چهار بار خون اهدا کند، خاطرنشان کرد: بانوان هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می‌توانند خون اهدا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه