سلامت و نشاط افراد جامعه ارتباط مستقیم با ورزش و تحرکات جسمانی دارد/کم تحرکی و ورزش نکردن باعث بروز بیماری های مزمن می شود

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص اهمیت ورزشهای همگانی عنوان کرد: با توجه به بروز انواع بیماری ها دیابت ، چاقی و… میتوان گفت که یکی از عوامل آن کم تحرکی و ورزش نکردن است که باعث افزایش آمار مرگ و میر نیز می شود .

سلامت و نشاط افراد جامعه ارتباط مستقیم با ورزش و تحرکات جسمانی دارد/کم تحرکی و ورزش نکردن باعث بروز بیماری های مزمن می شود

به گزارش ۸دی،حمید رضایی ، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص اهمیت ورزشهای همگانی  مطرح کرد: سلامت و نشاط افراد جامعه ارتباط مستقیم با ورزش و تحرکات جسمانی دارد ، بعلاوه ورزش برای تقویت روح و روان نیز مفید است ، ورزش مداوم و منظم در سلامت جسم و روان و نشاط و شادابی افراد، کاهش استرس و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها عامل مهمی بشمار می رود.

وی گفت : افرادی که ورزش می کنند از اعتماد به نفس بهتر و بیشتری برخوردارند و کمتر دچار افسردگی می شوند.

حمیدرضایی درادامه افزود: با توجه به بروز انواع بیماری ها مثل بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، چاقی ، انواع سرطان ها، افسردگی ، اضطراب و… میتوان گفت که یکی از عوامل آن کم تحرکی و ورزش نکردن است که باعث افزایش آمار مرگ و میر نیز می شود . لذا ضروری است ورزش را جزو فعالیت های روزانه قرار دهیم و این رفتار تبدیل به عادت شود .

وی ضمن تاکید بر اینکه : افراد جامعه باید یکدیگر را برای ورزش کردن تشویق کنند و روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی منظم و هدفند داشته باشند، گفت : در این امر هیئت ورزش های همگانی نقش تعیین کننده وبسزایی دارد.

فرماندارشهرستان آستانه اظهار داشت: فعالیت ها و برنامه های ورزش همگانی در دوران پاندمی  کرونا در این شهرستان تداوم داشته و در فضاهای مختلف انجام شده است، بعلاوه در مناسبت های مختلف از جمله دهه فجر هئیت ورزش های همگانی حضور گسترده و فعال داشته است.

این مقام مسئول درخصوص برنامه های هیات ورزشهای همگانی شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کرد: ورزشهای همگانی در سال جدید نیز  هم پیگیری خواهد شد ، و ضمن فعالیت مسمتراین  هئیت  برنامه ریزی برای ایجاد بستر و فضاهای مناسبت تر برای فعایت های ورزشی بخصوص برای بانوان عزیز ، در دستور کار قرار دارد

 وی درخاتمه افزود:  انشالله در نظر داریم با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری آستانه اشرفیه پیست دوچرخه سواری بانوان را آماده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه