مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی:

۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پرداخت‌ها شامل ۱۴ هزار و ۶۰۰ و ۶۴ میلیارد ریال است.

۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود

به گزارش ۸دی،دانشمندی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی شب گذشته (سه شنبه ۱۴ اردیبهشت) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما از پرداخت ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پرداخت‌ها شامل ۱۴ هزار و ۶۰۰ و ۶۴ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار، نسبت تسهیلات قرض الحسنه به منابع قرض الحسنه در پایان بهمن ماه ۹۹؛ بالغ بر ۱۱۰ درصد شده است، گفت: بانک‌ها منابع قرض الحسنه را ارائه کرده اند و بخشی از منابع جاری بانک‌ها هم صرف تسهیلات قرض الحسنه شده است.

دانشمندی با بیان اینکه در سال جاری تکالیف قرض الحسنه‌ای بیش از سه برابر شده؛ یعنی بانک‌ها علاوه برقرض الحسنه ازدواج و اشتغال زایی و سایر امور، مکلف هستند تسهیلات ارائه کنند، افزود: سال گذشته حدود ۸۲۵ هزار و ۲۷۵ نفر به مبلغ ۴۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر هم در نوبت بودند؛ این افراد با شروع زمزمه افزایش سقف وام ازدواج دست نگه داشتند و برای دریافت و حتی تشکیل پرونده و ارائه مدرک به بانک‌ها اقدامی نکرده اند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه بنا بر قانون بودجه امسال، مزدوجین سال ۹۷ به بعد مشمول وام ازدواج ۷۰ میلیونی یا ۱۰۰ میلیونی می‌شوند، گفت: پس اگر کسانی که از سال ۹۷ به بعد در صف دریافت وام هستند مشمول وام جدید می‌شوند و اگر مزدوجین سال ۹۷ به قبل یعنی سال ۹۶ و … باشند مشمول میزان وام سال قبل می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه