ثبت‌نام ۵۱ هزار و ۲۲۰ نفر در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مجموعا ۵۱ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت‌نام قطعی کردند.

به گزارش ۸دی،سید «اسماعیل موسوی» گفت: در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر مجموعا ۵۱ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت‌نام قطعی کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان داشت: ۱۲ درصد از داوطلبان از بین زنان و مابقی از آقایان هستند و اکنون در مرحله استعلام از مرجاع قانونی پیرامون صلاحیت هر کدام از داوطلبان هستیم.
وی با اشاره به شیوه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: این دستگاه‌ها ۱۰ روز فرصت دارند صلاحیت ثبت‌نام کنندگان نهایی را بررسی کنند و ما پاسخ آن‌ها را در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌دهیم. در فرمانداری‌ها هیئت اجرایی به ریاست فرمانداری تشکیل می‌شود و ۸ نفر از معتمدین مردم نیز در این هیئت هستند.
موسوی با بیان اینکه چه کسی باید بر شورا‌ها نظارت کند؟ تصریح کرد: شورا‌ها کار جمعی و گروهی هستند و همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بر اساس وظایف حاکمیتی که دارند بر کار شورا‌ها نظارت می‌کنند. همه مصوبات شورا‌ها چه در روستا‌ها و شهر‌ها بر اساس قانون در کمیته فرمانداری بر اساس قانون تطببق داده می‌شود و اگر تطبیق نداشت برای اصلاح ارجاع داده می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: ضمن اینکه در چارچوب شورا‌ها نیز هیئت‌های نظارت و شورا‌های حل اختلاف وجود دارد. اگر اختلافی بین اعضای شورا و پیرامون مصوبات شورا‌ها وجود داشته باشد، این شورای حل اختلاف ورود کرده و با برخورد لازم موانع را مرتفع می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه