جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

برخورد قاطع پلیس افراد هنجارشکن در شب چهارشنبه آخرسال / آمادگی کامل پلیس گیلان برای نوروز ۱۴۰۰

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از برخورد قاطع پلیس افراد هنجارشکن در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد و گفت: پلیس گیلان با آمادگی کامل به استقبال سال نو خواهد رفت.

برخورد قاطع پلیس افراد هنجارشکن در شب چهارشنبه آخرسال / آمادگی کامل پلیس گیلان برای نوروز ۱۴۰۰

به گزارش ۸دی، سرهنگ “حسین حسن‌پور” در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه باران ضمن تبریک حلول ماه پر فضیلت شعبان و فرا رسیدن عید نوروز اظهار داشت: پلیس گیلان با آمادگی کامل به استقبال سال نو خواهد رفت.
وی با بیان اینکه جلوگیری از بروز حوادث شب چهارشنبه آخرسال همراهی و مشارکت شهروندان را می‌طلبد تصریح کرد: پلیس مخالف شادی‌های مردم در چارچوب قانون نیست و با برهم زنندگان آسایش و آرامش شهروندان قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان اذعان داشت: افرادی که شب چهارشنبه آخرسال توسط پلیس دستگیر شوند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در بازداشت خواهند بود و همچنین رانندگانی که در این شب اقدام به ناهنجاری و برهم زدن نظم عمومی کنند خودرو آن‌ها نیز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ توقیف می‌شود.
وی به جرائم فضای مجازی و رصد مداوم و اشراف اطلاعاتی پلیس در این فضا اشاره کرد و افزود: پلیس به عنوان ضابط قضائی با انتشار دهندگان هرگونه فراخوان و تجمع در فضای مجازی برای شب آخرین چهارشنبه سال برخورد خواهد کرد و تاکنون ۲۷۶ از صفحات و سایت‌های مجازی که در این رابطه اقداماتی انجام داده بودند توسط پلیس مورد تذکر و برخورد قرار گرفتند.
سرهنگ حسن‌پور از کشف ۱۱ کیلو مواد محترقه پرخطر در استان گیلان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با عاملان خرید، فروش، نگهداری، حمل و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک که امنیت جانی، مالی و روانی شهروندان را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی می‌کند و در این رابطه تاکنون ۹۲ نفر توسط پلیس گیلان دستگیر شدند.
وی در ادامه با اشاره به نقش خانواده‌ها در کنترل فرزندان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با کنترل و نظارت بر فرزندان خود در آخرین چهارشنبه سال می‌توانند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان درتشریح طرح‌ها و اقدامات نوروزی پلیس اظهار داشت: باتوجه به دارا بودن ۱۱ هزار کیلومتر جاده و محورهای مواصلاتی در استان، ۵۷ تیم متشکل از ۳۰۰ نفر و ۵۲ دوربین ثبت تخلفات برای راه‌های برون شهری و بیش از ۹۰ تیم متشکل از ۴۴۰ نفر برای محورهای درون شهری از تمهیدات ترافیکی پلیس استان در نوروز پیش رو است.
وی با تاکید بر افزایش ضریب امنیت در شهرهای استان گیلان در تعطیلات نوروز افزود: پلیس گیلان با تقویت‌ گشت‌های انتظامی در راستای حفظ و برقراری نظم و امنیت به استقبال سال نو خواهد رفت.
سرهنگ حسن‌پور با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در کشور و با تاکید بر پرهیز از مسافرت شهروندان به استان گیلان برای جلوگیری و قطع زنجیره انتقال شیوع ویروس منحوس کرونا تصریح کرد: پلیس در اعمال محدویت‌های تردد خودروهای غیربومی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وی با بیان اینکه از آغاز ممنوعیت تردد شبانه در گیلان تا کنون ۶۱۵هزار خودرو اعمال قانون شدند ابراز داشت: متاسفانه مشارکت مردم در اجرای این طرح مطلوب نبوده و قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا نیازمند مشارکت عمومی شهروندان است.
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس قلمداد کرد و گفت: نیروی انتظامی استان در حوزه پیشگیری از سرقت رتبه اول و در حوزه کشف رتبه دوم را در کشور کسب کرده‌ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه