بازتاب رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی به پوشش رزمایش اخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی موسوم به رزمایش پیامبر اعظم (ص) پرداختند.

بازتاب رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران در رسانه‌های خارجی

به گزارش ۸دی، برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

روزنامه دیلی الشباب در گزارشی به رزمایش جدید سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت در بحبوحه تنش‌های میان ایران و آمریکا، سپاه اقدام به برگزاری رزمایش موشکی کرد و از یکی از پایگاه‌های موشکی زیر زمینی خود در مکانی نامعلوم در خلیج فارس رونمایی کرد.

دیلی الشباب در ادامه با ذکر اظهارات سردار سلامی به تشریح گزارش رزمایش سپاه پاسداران به نقل از تصاویر تلویزیون دولتی ایران پرداخت. دیلی الشباب به نقل از فرمانده سپاه پاسداران هشدار داد شهر‌های موشکی زیر زمینی ایران کابوس دشمنان این کشور خواهند بود.

خبرگزاری شینهوا نیز اعلام کرد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی رزمایشی تازه را در کویر مرکزی ایران برگزار کرد. این رسانه چینی با ذکر جزئیات این رزمایش نوشت حمله ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی انجام و همه اهداف تعیین شده منهدم شد. نسل جدید موشک‌های مجهز به کلاهک ایران قابلیت هدایت از خارج از جو را دارند. این موشک‌ها همچنین قادر به ایجاد اختلال و عبور از سپر‌های موشکی دشمن هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت بنا بر اعلام تلویزیون دولتی ایران، نیرو‌های شبه نظامی سپاه پاسداران انقلابی ایران روز جمعه رزمایشی نظامی شامل شلیک موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های تهاجمی در کویر مرکزی ایران برگزار کرد. این رزمایش‌ها، در بحبوحه تشدید تنش‌ها برسر برنامه هسته‌ای ایران و نیز کارزار فشار (حداکثری) آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز جمعه با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد؛ با بهره‌گیری از نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فرهاد محسنی
سپاه دست قدرتمند ملت ایران در منطقه است.
در حاشیه