دلیل تعطیلی یکی از شرکت های تعطیل شده به دلیل بدهی در استان گیلان چه بود؟

روابط عمومی بانک ملی ایران درباره اظهارات رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان تعطیلی یکی از شرکت های تعطیل شده به دلیل بدهی در گیلان توضیحاتی ارائه کرد.

دلیل تعطیلی یکی از شرکت های تعطیل شده به دلیل بدهی در استان گیلان چه بود؟

به گزارش ۸دی،در جوابیه روابط عمومی بانک ملی ایران درباره خبری از محمد رسول سماکچی، رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با عنوان ” بانکها برای کمک به احیا کارخانجات تعطیل شده تعلل می‌کنند” آمده است: احتراماً در خصوص شرکت ایحا گستر شمال به استحضار می‌رساند: با توجه به اجرائیات صادره با جمیع تشریفات قانونی توسط اجرائیات ثبت و نماینده محترم دادستانی در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ صورتجلسه مزایده برگزار گردیده و به علت نبود خریدار و به موجب صورتجلسه مزایده، محل اجرای طرح و تأسیسات به بانک ملی واگذار گردیده و بانک ملی ایران و اجرائیات ثبت برای حفاظت و حراست از محل اجرای طرح و تأسیسات به حافظ اموال که توسط اجرائیات ثبت تعیین گردیده، سپرده شده است. شایان ذکر است که شرکت مذکور قبل از برگزاری جلسه مزایده فعال نبوده و تعطیل بوده است.

این جوابیه ادامه دهد: با عنایت به اینکه منظور از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارخانجات و واحدهای تولیدی بوده که فعال بوده و هستند، در موضوع مطروحه حسب بررسی اساساً شرکت مذکور تا قبل از تحویل تأسیسات و محل اجرای طرح، فعال نبوده و تولیدی نداشته است. لذا به نظر می‌رسد مدیران شرکت ایحاگستر شمال با قصد سوءاستفاده از چنین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد تسهیل بدون اینکه به تعهدات خود عمل نمایند، چنین اقداماتی را مرتکب گردیده‌اند.

در پاسخ روابط عمومی بانک ملی ایران میزان تسهیلات درخواستی به این شرکت ۶۳۲.۰۵۳.۵۳۳.۵۱۵ ریال و تاریخ اعطای از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۸۹ ذکر شده است حال آنکه تاریخ توقیف فعالیت شرکت نیز از سال ۱۳۹۱ بوده است.ضمن اینکه بانک در سنوات فعالیت شرکت نسبت به شرایط پرداخت، تمدید و تجدید تسهیلات جهت کمک به تولید و اشتغال نهایت همکاری و مساعدت را با شرکت مزبور اعمال نموده و پس از توقیف فعالیت شرکت جهت استیفای حقوق بیت‌المال به ناچار و علیرغم میل باطنی مبادرت به اقدام قانونی نموده و با این وجود پس از انجام مزایده نیز عملیات تملیک نهایی و خلع ید مدیران، اجرای طرح را به پایان نبرده است.

در این جوابیه همچنین تاکید شده است که اخیراً نیز ریاست اداره امور شعب استان به همراه تعدادی از مسئولان استان از شرکت یاد شده بازدید نموده و آمادگی بانک مبنی بر کمک به راه‌اندازی مجدد شرکت اعلام گردیده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه