فرماندار انزلی اعلام کرد:

تخصیص بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان اعتباربه پروژه های انزلی

فرماندار بندرانزلی گفت:از سوی شورای برنامه ریزی گیلان ۲۳۱ میلیارد و ۱۳۸میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه های شهرستان بندرانزلی تخصیص یافت.

تخصیص بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان اعتباربه پروژه های انزلی

به گزارش ۸دی،اسماعیل میرغضنفری روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی بندرانزلی با بیان اینکه از سوی شورای برنامه ریزی گیلان ۲۳۱ میلیارد و ۱۳۸میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه های شهرستان    بندرانزلی تخصیص یافت،اظهار کرد: متاسفانه تخصیص اعتبارات استانی برای دستگاه های اجرایی شهرستان قطره چکانی است و در بندرانزلی پروژه هایی با توقف چند ساله و مطالبات معوق وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه فرمانداری انزلی در تصویب بودجه، به آب شرب و آب زراعی روستایی بوده است افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان باید اولویت خود را بر اتمام پروژه های نیمه کاره با پیشرفت بالای ۸۰ درصد قرار داده و پس از آن و در صورت لزوم پروژه های جدید تعریف شود.

فرماندار انزلی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: با وجود توجه به صادرات کالاهای غیر نفتی درآمد کشور تک محصولی است و بر همین اساس محدودیت هایی در تامین و تخصیص منابع مالی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات قانونی از سوی همه روسا و مدیران ادارات ادامه داد: دستگاه های اجرایی پروژه هایی را که بر اساس قانون، قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد به فرمانداری اعلام تا با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید گام موثری برداریم.

فرماندار بندرانزلی خاطر نشان کرد: با توجه به ارتباطات ملی گسترده نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در تخصیص اعتبارات از منابع ملی و از محل پنج درصد اعتبارات وزارتخانه ها به شهرستان کمک کنند.

میر غضنفری در ادامه با اشاره به اینکه بی نظمی از سوی روسای دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست ادامه داد: رعایت حرمت همه مسئولان و روسای ادارات به عنوان تکلیف شرعی و دینی برمن واجب است اما انتظار می رود این حفظ حرمت متقابل باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از روسای ادارت بدون هماهنگی حق اعزام جانشین برای حضور در جلسات فرمانداری را ندارند اضافه کرد: مدیران دستگاه اجرایی باید بتوانند در دو ماه آینده در مسیر مبادله موافقت نامه قرار گرفته و سهم آورده ای برای اداره خود از مجموع اعتبارات استانی تعریف کنند.

فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: در جلسات آینده کمیته برنامه ریزی شهرستان اگر دستگاه اجرایی نتواند اعتبارات مصوب را جذب کند آن میزان اعتبار به دستگاهی که قابلیت انجام کار بیشتری را داشته باشد داده می شود.

***ظرفیت های موجود در شهرستان مغفول مانده است

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان انزلی با بیان اینکه ظرفیت های موجود درشهرستان مغفول مانده است اظهار کرد: ادارت کل و دستگاه های اجرایی بالادست نسبت به بندرانزلی کم لطفی داشته اند و معتقدم منطقه آزاد انزلی به شهرستان بدهکار است.

حجت الاسلام  سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولان در تخصیص بودجه های پرداختن به مسائل فرهنگی بندرانزلی افزود: منطقه آزاد انزلی به وظایف خود در خصوص تخصیص درصدی از درآمد این منطقه به شهرستان کوتاهی کرده اما این امور در حیطه اختیارات فرماندار است.

وی با اشاره به فراهم سازی شرایط برای واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی دارای صرفه اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به شرایط کنونی و تحریم های ظالمانه استکبار، هزینه های اجرای پروژه های عمرانی برای مجموعه های دولتی چند برابر شده است .

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به مسائل فرهنگی و تخصیص بودجه بیشتر به این بخش مهم گفت: در صورت پرداختن به موارد و مشکلات فرهنگی جامعه و گسترش آن ، بسیاری از مشکلات موجود حل شدنی است.

وی خاطر نشان کرد: باید حقوق استیفا نشده شهرستان بندرانزلی تامین شده و با ارائه خدمات بهتر از سوی دستگاه های اجرایی به مردم، شاهد آسان تر شدن شرایط زندگی مردم باشیم

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه