استاندار گیلان:

آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط از اول اردیبهشت مجاز است

استاندار گیلان با اشاره به آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط از اول اردیبهشت ماه، گفت: مشاغل پرخطر همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط از اول اردیبهشت مجاز است

به گزارش هشت دی،ارسلان زارع یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در استان گیلان تعداد افراد بستری ناشی از ویروس کرونا در مقایسه با اسفند سال گذشته به یک ششم رسیده است.

وی تأکید کرد: این به معنا مهار و یا کنترل کامل ویروس کرونا در استان گیلان نیست.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اردیبهشت بسته خواهد بود، گفت: برای بازگشایی این امکان بعد از این تاریخ تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین به موضوع بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی اشاره و تصریح کرد: آموزش‌ها همچنان به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از فضای مجازی برگزار خواهد شد.

زارع با اشاره به برگزاری حضوری کلاس‌های دوره دکتری، گفت: کلاس‌های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد همانند مدارس غیر حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی به پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران نیز اشاره کرد و افزود: آن دسته از مشمولان این بسته حمایتی که دارای چک برگشتی هستند بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا چک برگشتی در ارائه این تسهیلات لحاظ نخواهد شد.

استاندار گیلان با آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط همانند پاساژها و مغازه‌های واقع شده در بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه اشاره و اظهار کرد: این مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از این تاریخ تا ساعت ۱۸ هر روز فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: مشاغل پر ریسک همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه