رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مردم ۱۳ فروردین از منزل خارج نشوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا در شرایط فعلی، قرنطینه اختیاری و منع آمد و شد در تجمعات است گفت: مردم در ۱۳ فروردین تحت هیچ شرایطی از منزل خارج نشوند.

مردم ۱۳ فروردین از منزل خارج نشوند

به گزارش ۸دی، «ارسلان سالاری» امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان در استانداری گیلان با تاکید بر تداوم رعایت مردم به توصیه‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: گیلان از استان‌های آلوده به ویروس کروناست و مردم باید تمام استان، شهرها و روستاها را از مناطق آلوده تلقی کرده و مراقب باشند.

 وی پرهیز از تردد و در خانه ماندن را مهمترین عامل قطع چرخه انتشار ویروس دانست و از موج دوم شیوع کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا در شرایط فعلی، قرنطینه اختیاری و منع آمد و شد در تجمعات است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای گیلان با اشاره به در پیش بودن ۱۳ فروردین و روز طبیعت، از مردم خواست تا به مانند روزهای قبل همچنان در خانه بمانند و از تردد در خارج از خانه خودداری کنند.

*ضرورت توجه به بحران‌های روحی ناشی از کرونا در جامعه 

«منوچهر جمالی» نیز در این جلسه با اشاره به آغاز فصل کشاورزی و حضور کشاورزان در مزارع جهت کاشت برنج گفت: تقویم‌های زراعی شهرستان‌ها متفاوت است و ممکن است با آغاز فصل کشاورزی شیوع کرونا ویروس در روستاها بیشتر شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به بحران‌های روحی ناشی از کرونا در جامعه افزود: بسیاری از افرادی که عزیزان خود را با بیماری کووید۱۹ از دست دادند دچار بحران های روحی شدید شدند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۲۵ تخت خالی در بیمارستان رازی به‌عنوان بیمارستان مخصوص کرونا در استان اظهارداشت: تا زمانی که این ظرفیت وجود دارد از پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی پرهیز شود تا از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.

*عدم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در میادین و فروشگاه‌های بزرگ

در ادامه این نشست «غلامعلی جعفرزاده» با قدردانی از زحمات مدیرانی که در این شرایط سخت تحریمی و اقتصادی همچنان به بهترین نحو به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند اعلام کرد: متاسفانه آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان به کرونا ویروس در استان وجود ندارد و همین امر بر شایعات دامن می‌زند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه جهت مقابله با این بیماری تصمیمات خوبی اما با تاخیر در سطح ملی گرفته شد افزود: اشرافیت خوبی بر کنترل ویروس ایجاد شده و تمام این روزها پایان می‌یابد، اما دغدغه اصلی، مشکلات پساکرونا است و باید از اکنون مدیران به‌ویژه در حوزه اقتصاد استان تدابیری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب زندان‌های استان در مقابله با کرونا خواستار ساماندهی زندان‌ها شد و تاکید کرد: شرایط لازم جهت مرخصی سربازان نیروی دریایی استان به وجود آید.

جعفرزاده با انتقاد از عدم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در میادین و فروشگاه‌های بزرگ خاطرنشان کرد: استان دچار ضعف‌های زیرساختی بسیاری در حوزه بهداشت و درمان است که باید با مطالبه‌گری از وزارت بهداشت تقویت شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه