طبیعت وجود گدا عامل مهمی در تن‌پروری، کاهلی و گرایش به بی‌علاقه شدن به کار و تلاش است

مدیرکل سابق امور اجتماعی‌فرهنگی استانداری گیلان ضرورت توجه به معضل اجتماعی تکدی‌گری در این استان را مورد تاکید قرار داد.

طبیعت وجود گدا عامل مهمی در تن‌پروری، کاهلی و گرایش به بی‌علاقه شدن به کار و تلاش است

به گزارش ۸دی نیوز، عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به معضل تکدی‌گری در این استان اظهار کرد: مدتی است که شهرهای بزرگ گیلان به‌ویژه شهرهای گردشگرپذیر آلوده به متکدیان وارداتی شده است.

وی افزود: این افراد در میادین و چهار راه‌های شهرها به ویژه شهر رشت با لباس‌های کثیف و نامناسب جولان می‌دهند و در برخی مواقع برای گرفتن کمک خود را آویزان خودروهای گردشگران و مسافران می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه چنین رفتارهای نامناسب خدشه به چهره شهرها وارد می‌کند، تصریح کرد: براساس قانون مسئولیت جمع‌آوری و ساماندهی این افراد با شهرداری‌ها با همکاری دستگاه‌های دیگر است که در این زمینه عملا‍ً فعالیتی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: تکدی‌گری از نظر قانونگذار جرم محسوب می‌شود و متکدی مجرم و جرم تکدی غیرقابل گذشت است و از جرایم عمومی و درجه جنحه محسوب می‌شود.

به گفته پورعزیزی، گدا که بدون ارائه هیچ کار و خدمتی برای دیگران از آنها چشمداشت کمک و توقع پرداخت پول را دارد آثار و عوارض مختلف در جامعه بر جای می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت وجود گدا علاوه بر زشت کردن چهره شهر و به‌جا گذاشتن تاثیرات روحی و روانی به افراد می‌تواند عامل مهمی در تن‌پروری، کاهلی و گرایش به بی‌علاقه شدن به کار و تلاش باشد.

مدیر کل سابق امور اجتماعی‌فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه از نظر فردی کسی که به تکدی‌گری تن می‌دهد هیچ گامی برای کمال و رشد خود بر نداشته است، تصریح کرد: اینگونه افراد اساس زندگی را از زاویه میزان پولی که احیاناً در اثر دراز کردن دست دریافت می‌دارد، می‌سنجند بنابراین زن و مردی که مناعت طبع و عزت نفس نداشته باشند فرزندانی که پرورش می‌دهند عین خودشان ذلیل بوده و از عزت نفس بی‌بهره هستند.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا به معضل اجتماعی تکدی‌گری با جدیت توجه کرده و با آن برخورد کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه