شعبات ویژه‌ای در گیلان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل شعبات ویژه‌ای در سراسر این استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: تاکنون پرونده‌ای در این مورد در گیلان تشکیل نشده است.

شعبات ویژه‌ای در گیلان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد

به گزارش ۸دی، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه اگر داوطلبان انتخاباتی به تذکرات قانونی داده شده توجه نکنند دستگاه قضایی با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد اظهار داشت: به دستور رئیس کل دادگستری گیلان شعبات ویژه‌ای در سرتاسر این استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تشکیل شعبات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی نامزدها در دادسراها و دادگاه‌های استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و در بخش رسیدگی و مقابله دو رسالت دارد و بر اساس مفاد قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

آقایی رسالت دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری را بر اساس ماده ۶۷ قانون جرایم انتخاباتی مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حوزه رسیدگی و مقابله نیز دستگاه‌ قضایی طبق ماده ۱۷ قانون جرایم انتخاباتی شعبات ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد و در همین راستا به صورت فوق‌العاده به این پرونده رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه قانونگذار در تبصره ماده ۶۷ به نامزدها انتخاباتی اعتماد داشته و داوطلبان طبق آن مصونیت از تعقیب دارند خاطرنشان کرد: انتظار داریم داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی در سراسر گیلان فعلاً در مرحله تبلیغات از این فرصت قانونی استفاده کنند و از این حس اعتمادی که قانونگذار به آنان دارد بهره کافی را ببرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان انتخاباتی باید به معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای خود اقدام کنند اظهار داشت: در همین راستان دادستان‌ها و رؤسای دادگستری در میعادگاه‌های نماز جمعه به تبیین بایدها و نبایدهای انتخاباتی پرداخته و در جهت تنویر افکار مردم تلاش می‌کنند.

آقایی فضای حاکم بر استان گیلان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس را فضایی آرام خواند و با بیان اینکه داوطلبان توسط مرجع صلاحیت‌دار قانونی یعنی ناظران و شورای نگهبان به مردم معرفی شده‌اند افزود: در حال حاضر شور و نشاط انتخاباتی بر مردم استان حاکم است و آنان در حال بررسی کاندیداها و افراد اصلح هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه