جانشین معاونت سیاسی سپاه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در گیلان:

برندسازی غذای حلال در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی/ در ایران سود معقول و انصاف در معامله معنا ندارد

جانشین معاونت سیاسی گفت: در تمام دنیا سود معقول را اجرا می کنند اما در ایران سود معقول و انصاف در معامله معنا ندارد، اینجا فرهنگ باید به کمک اقتصاد بیاید تا اقتصاد مقاومتی شود.

برندسازی غذای حلال در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی/ در ایران سود معقول و انصاف در معامله معنا ندارد

به گزارش ۸دی، علی قاسمی پیش از ظهر امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور مرکز رشت با اشاره به هفت نظامی که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تحول قرار گیرد، اظهار کرد: این هفت نظام شامل؛ نظام یارانه ها، نظام بانکی، اصلاح پول ملی، نظام مالیاتی، بهره وری، گمرکات و نظام توزیع است.

جانشین معاونت سیاسی سپاه با بیان اینکه رضا خان چهاد نقطه استراتژیک ایران را بدون هیچ شلیک گلوله ای از دست داد افزود: اگر دولت رضاخانی می ماند، غیر از اینکه استقلال و رشد بالندگی در برخی حوزه ها نداشتیم معلوم نبود جغرافیای ما تا کجا نابود می شود.

وی با تاکید بر اینکه نحوه توزیع یارانه ها باید اصلاح شود، گفت: هدر رفت منابع ما زیاد است و جابجایی دهک ها نیز زیاد شده و برخی فقیرتر و برخی ثروتمندتر شدند و این امر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

قاسمی با اشاره به جمع شدن ۱۱ هزار و ۲۰۰ شعبه بانکی بیان کرد: بانک ها امروز هزینه نگه داری زیادی دارند که برای هزینه های خود سود ۲۴ درصدی می دهند که با این درصد اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی شود، نخستین اقدام این است که هزینه نگهداری بانک کاهش یابد.

قاسمی ادامه داد: فساد یکی دیگر از عمده ترین چالش های بانک ها و همچنین اصلاح پول ملی و حذف صفرها نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور.

وی با بیان اینکه اکثر مبادلات ما در ۲۲ گمرک انجام می شود، گفت: توازن باید در گمرکات ایجاد شود، در گمرکات نیز باز جای کار داریم و باید بیشتر ساماندهی شود.

قاسمی با بیان اینکه المان های فرهنگی ما بسیار ضعیف شده، بیان کرد: اکنون تمام دنیا سود معقول را اجرا می کنند اما در ایران سود معقول و انصاف در معامله معنا ندارد، اینجا فرهنگ باید به کمک اقتصاد بیاید تا اقتصاد مقاومتی شود.

جانشین معاونت سیاسی سپاه با بیان‌ اینکه توان درآمدی کشور در سطح کلان بد نیست اما توزیع عادلانه نیست، افزود: جریان پولی در کشور موجود بوده اما توزیع خوب و عادلانه ای صورت نگرفته است.

وی با اشاره به برندسازی غذای حلال در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بازاریابی این نوع محصولات راحت است و اگر بتوانیم با توجه به ظرفیت استان گیلان در حوزه شیلات برای فرآوری غذایی و توسعه غذای حلال می توان به اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کرد.

جانشین معاونت سیاسی سپاه با اشاره به ظرفیت‌های ایران برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی گفت: ظرفیت ایران در حوزه پتروشیمی، سیمان و فولاد نسبت به گذشته افزایش داشته و اکنون زیرساخت‌های اقتصادی ایران آماده تر از قبل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه