بازدید معاون وزیر کشور از شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر کشور از شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر

به گزارش ۸دی، شامگاه روز سه شنبه دکتر بابک دین پرست در سفر به رضوانشهر با همراهی معاون اقتصادی استاندار گیلان، فرماندار رضوانشهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از قسمت های مختلف شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر بازدید کرد.

مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکای رضوانشهر) در سال ۱۳۵۲ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(۶۰درصد سهام) و وزارت کشاورزی و عمران روستایی (۴۰درصدسهام) در کیلو متر سی و چهار جاده انزلی به آستارا در شهرستان رضوانشهر تاسیس و عملیات اجرایی و ساختمانی آن در سال ۱۳۵۷ به پایان رسیده است.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۶۶۴۰ متر مکعب انواع تخته لایه های سه لا، پنج لا، هفت لا، نه لا و یازده لا را تولید می کند که در حال حاضر به علت عدم وجود مواد اولیه مناسب تولید تخته چندلا غیر فعال می باشد.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن، ظرفیت عملی ۱۱۰ هزار تن و ظرفیت قابل دسترسی ۵۰ هزار تن در سال ۹۸ می باشد.

عمده مشکلات این مجتمع صنعتی؛ تامین مواد اولیه، تفکیک چوکا از جنگل شفارود بدون تکمیل زنجیره ارزش، قدیمی بودن ماشین آلات و فرسودگی خط تولید، عدم بروز رسانی تکنولوژی و سرمایه گذاری به موقع، عدم وجود منابع مالی و سرمایه در گردش(نقدینگی)، بالا بودن قیمت تمام شده محصول تولیدی به دلیل ظرفیت پایین تولید و امکان استفاده از تسهیلات بانکی می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه