عدی الخدران:

آمریکا مانع غلبه نهایی بر داعش در سوریه می‌شود

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق به حمایت مستمر آمریکا از تکفیری ها در عراق و سوریه پرده برداشت و حضور نیروهای مردمی عراق در مرز با سوریه را راهبردی توصیف کرد.

آمریکا مانع غلبه نهایی بر داعش در سوریه می‌شود

به گزارش ۸دی به نقل از النهرین، عدی الخدران از فرماندهان حشد شعبی عراق اظهارکرد: حمله آمریکا به نیروهای حشد شعبی که در مرز عراق با سوریه قرار دارند پس از پایان آزادسازی اراضی عراق از لوث داعش، مد نظر آنان بود و پس از پیروزی عراقی ها بر داعش آنها بدنبال هدف قرار دادن حشد شعبی بودند زیرا می خواستند که داعش از سوریه به راحتی بتواند دوباره وارد عراق شود.

وی افزود: حضور حشد شعبی در مرزهای سوریه و کنترل کامل بر آن و قطع همه راههای نفوذ به منافع آمریکا ضربه می زد و این سبب بمباران حشد شعبی از سوی آمریکایی ها به بهانه های مختلف می شد.

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق تاکید کرد: حضور حشد شعبی، الانبار و دیگر استانها را از جوی خون نجات داد زیرا آمریکا قصد داشت که داعش را از سوریه به عراق وارد کند. حضور حشد شعبی در مرز عراق با سوریه دارای اهمیت راهبردی برای ممانعت از بازگشت داعش به عمق خاک عراق است.

این فرمانده بسیج مردمی عراق اعلام کرد: آمریکا مانع غلبه نهایی بر داعش در سوریه می شود و حمایت اطلاعاتی از هسته های آن در عراق به عمل می آورد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه