استاندار گیلان مطرح کرد:

لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز گیلان بر اساس اولویت

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۹۴ نقطه حادثه خیز در گیلان گفت : اصلاح هندسی این نقاط بر اساس اولویت بندی باشد.

لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز گیلان بر اساس اولویت
به گزارش ۸دی ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست شورای راهبردی ترافیک گیلان با اشاره به وضعیت اقلیمی ، تراکم جمعیتی و نیز راه‌های استان، مدیریت ترافیکی را امری مهم خواند و گفت : حل مشکلات زیرساختی در حوزه ترافیک به ویژه مناطق حادثه خیز یک ضرورت است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهار دهه اخیر در برای توسعه راه‌ها افزود : روند توسعه راه‌ها در گیلان به خوبی انجام شده، اما باید برای بهبود آن تلاشی مستمر شود.
استاندار گیلان اصلاح ۹۴ نقطه حادثه خیز در گیلان را نیازمند عزم جدی نهاد‌های مسئول و مرتبط خواند و تاکید کرد: لازم است اجرای این طرح بر اساس اولویت بندی باشد.
ارسلان زارع بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی عمومی برای کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: رعایت استاندارد‌های جاده‌ای و ترافیکی نیازمند فرهنگ سازی است که تنها با آموزش محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح همیار پلیس در سال‌های اخیر توانسته در اصلاح فرهنگ ترافیک موثر باشد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای ارائه سرفصل‌های آموزشی در حوزه فرهنگ ترافیک به ویژه در مقطع ابتدایی اقدام کند.
استاندار گیلان با اشاره به جایگاه موفق گیلان در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: میزان تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
ارسلان زارع با بیان اینکه راکبان موتور سیکلت بیش از دیگر وسایل نقلیه در معرض آسیب قرار دارند، استفاده از کلاه ایمنی را مستلزم فرهنگ سازی خواند و تاکید کرد: باید باور عمومی درباره نقش کلاه ایمنی در کاهش تلفات رانندگی را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه گیلانی‌ها در موضوع فرهنگ عمومی از جایگاه ممتازی برخوردارند افزود: باید همزمان با مقوله مهم فرهنگ سازی، استفاده از طرح‌ها و ابزار‌های کنترلی توسعه پیدا کند.
استاندار گیلان افزایش دوربین‌های پایش تصویری را یک ضرورت دانست که نقش موثری در کنترل ترافیک و تخلفات حوزه راهنمایی و رانندگی دارد.
ارسلان زارع تصریح کرد: موضوع ساماندهی نقاط حادثه خیز تنها از طریق اعتبارات شهرداری‌ها محقق نمی‌شود، بلکه باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.
روشنایی معابر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار گیلان به آن اشاره کرد و افزود: روشنایی معابر از بسیاری از حوادث رانندگی به ویژه در مناطق حادثه خیز جلوگیری می‌کند.
ارسلان زارع در پایان از همه مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا موضوع نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را با جدیت دنبال کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه