مردم به‌صورت مستقیم بیمه سلامت را نظارت کنند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۶۶۶ گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه این است که مدیران میانی و کل، شخصاً پشت سیستم نشسته و شکایات و انتقادات را به‌صورت مستقیم شنیده و رصد می‌کنند.

مردم به‌صورت مستقیم بیمه سلامت را نظارت کنند

به گزارش هشت دی،علی ‌اکبری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت در راستای بیمه همگانی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در آبان ۱۳۷۴ تأسیس و اینک بیست و پنجمین سالگرد این بیمه همگانی گرامی داشته می‌شود‌.

وی با بیان اینکه از بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت  هستند، گفت: بیش از ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان سلامت، به‌صورت رایگان بیمه‌شده و از خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه روزانه یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بابت هزینه‌های سرپایی و درمانی  برای بیمه‌شدگان سلامت هزینه می‌شود، تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۸۴۶ نفر از  بیماران خاص نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و این افراد تمامی خدمات سرپایی و بستری را روزانه  به‌صورت رایگان دریافت کرده که  روزانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر  یک از بیماران خاص  تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۷۷ مرکز ۳۳۰ پزشک و ۲۶۰ ماما برای خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش بیمه سلامت در نظر گرفته‌شده، تصریح کرد: یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از  بیمه‌شدگان بیمه سلامت مربوط به  گیلان است که  در غالب کارکنان دولت، صندوق ایرانیان و صندوق سایر اقشار، از بیمه سلامت خدمات می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۶۶۶ بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه این است که هر دو هفته در میان مدیران میانی و کل، شخصاً پشت سیستم نشسته و شکایات و انتقادات را به‌صورت مستقیم شنیده و رصد می‌کنند.

اکبری سامانه ۱۶۶۶ را به جهت ویژگی منحصربه‌فرد خود، سازمانی پاسخگو دانست و گفت: بیمه‌شدگان مستقیم ما را نظارت کرده چراکه معتقدیم نظارت اجتماعی مهم‌ترین نوع نظارت است که مردم به‌صورت مستقیم، خود ناظر بر عملکرد ما هستند.

وی ۹۸ درصد از تشخیص بیماری‌ها را بارویت پزشک دانست و افزود: کلیه بیمارستان‌ها، رادیولوژی و داروخانه‌های استان  تحت قرارداد بیمه سلامت بوده و باید خدمات‌رسانی کنند ازاین‌رو، مردم با نظارت خود، در صورت رؤیت عدم خدمت‌رسانی، ما را در افزایش خدمت‌رسانی یاری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان  بر اساس برنامه ششم توسعه، همه‌کسانی که بیمه نبوده با نوع‌های مختلف دیگر، بیمه خواهند شد، گفت: با تشخیص دهک‌های مختلف، همه مردم ایران می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

اکبری با اشاره به اهمیت  سبک زندگی و نوع تغذیه خاطرنشان کرد: بیماری‌ها از دهان شروع‌شده ازاین‌رو، بحث خوردن و آشامیدن در سلامت انسان نقش به سزایی دارد چراکه برخی عوامل مانند آشامیدن آب وسط غذا با سیستم گوارشی منافات دارد و جویدن خوب غذا مانع نیاز به آشامیدن آب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تأکید بر اینکه جویدن خوب غذا مانع پرخوری و درنتیجه عوارض ناشی از آن می‌شود، بیان کرد: خوردن انواع خوراکی در یک وعده نیز از دیگر عوامل بیماری‌زاست چراکه معده با این روی‌هم خوری دچار مشکل می‌شود.

اکبری با انتقاد از پرخوری و دیر خوردن شام و خوابیدن بلافاصله بعد از غذا گفت: برای خوردن غذا کنار هم بنشینید چراکه آغازگر بسیاری از بیماری‌های جسمی، مسائل روحی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش در راستای سلامت انسان افزود: بسیاری از بیماری‌ها با درست خوردن غذا درمان شده و همچنین از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ورزش، خوردن و آشامیدن قاعده‌مند و خواب به‌موقع بیان کرد: سلامت‌محوری یکی از موضوعات مهمی است که سازمان سلامت کشور آن را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه