در نشست شورای وقف شهرستان فومن:

سرپرست فرمانداری فومن: از محل موقوفات به فقرا و نیازمندان کمک شود تا شاهد کاهش نابرابری ها در جامعه باشیم

سرپرست فرمانداری فومن ترویج عدالت اجتماعی و کمک به برابری را دیگر وظیفه اوقاف دانست و گفت: کمک به عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف وقف است و از محل موقوفات به فقرا و نیازمندان کمک شود تا شاهد کاهش نابرابری ها در جامعه باشیم.

سرپرست فرمانداری فومن: از محل موقوفات به فقرا و نیازمندان کمک شود تا شاهد کاهش نابرابری ها در جامعه باشیم

ب‍ه گزارش ۸دی، در آستانه دهه وقف، نشست شورای وقف شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری و با حضور اعضا در محل دفتر فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

در این نشست سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه همه ساله دهه آخر ماه صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری می شود، یادآور شد: احکام نورانی اسلام منطبق بر ترویج عدالت اجتماعی، حفظ بنیان خانواده و زدودن فقر در جامعه است.

رضایی با بیان اینکه وقف به عنوان یکی از دستوارت دین مبین اسلام زمینه بهبود اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم می آورد، تصریح کرد: از ظرفیت آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و کسانی که تریبون در دست دارند برای ترویج فرهنگ وقف استفاده شود و در هفته وقف تبلیغات محیطی توسط شهرداران انجام شود.

سرپرست فرمانداری فومن با تاکید بر ضرورت استفاده از موقوفات برای ” ترویج فرهنگ قرآن و عترت” خاطرنشان کرد: قرآن و عترت دو امانتی است که پیامبر برای ما به امانت گذاشته است که باید با برگزاری کلاسهای آموزش قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآنی در ترویج این فرهنگ حسنه گام برداشته شود.

وی در ادامه خواستار حمایت اوقاف از نخبگان و افراد مستعد بی بضاعت شد و گفت: نخبگان مستعدی داریم که به دلیل عدم بضاعت مالی و با کمترین امکانات به سختی روزگار می گذرانند که اوقاف در این زمینه نیز می تواند با استفاده از ظرفیت خیرات و مبرات اثرگذار باشد.

رضایی ترویج عدالت اجتماعی و کمک به برابری را دیگر وظیفه اوقاف دانست و گفت: کمک به عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف وقف است و از محل موقوفات به فقرا و نیازمندان کمک شود تا شاهد کاهش نابرابری ها در جامعه باشیم.

سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای قرار گرفته ایم، به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب “اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی” راهکار برون رفت از شرایط فعلی است و اوقاف می تواند با حمایت از مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک زودبازده در سطح روستا و شهرها علاوه بر کمک به بهبود معیشت خانوارها در تولید ملی نیز نقش موثری ایفا کند.

رضایی توجه به” تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی” را دیگر موضوع حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: دشمنان از آنجا که نتوانسته اند در جنگ سخت به موفقیتی دست یابند، تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار داده اند و از همین رو تغییر سبک زندگی، ترویج فرهنگ مصرف گرایی و مد گرایی و در نهایت ترویج فرهنگ ابتذال که منجر به تغییر سبک زندگی خواهد شد را به شدت دنبال می کنند.

وی خواستار توجه اوقاف به محیط زیست، ‌بهداشت و سلامت شد و افزود: رفع معضلات و مشکلات زیست محیطی که در جامعه امروزی گریبان گیر انسانها شده تنها از عهده یک دستگاه دولتی بر نمی‌آید و در این راستا می‌توان از ظرفیت وقف بهره گرفت که لازم است با فرهنگ سازی، آموزش و تبلیغات مناسب برای ارتقای فرهنگ و آگاهی عموم نقش وقف در حفاظت از محیط زیست تبیین شود.

حجت الاسلام زارع رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن نیز در این جلسه از برگزاری برنامه های متعدد در دهه وقف خبر داد و گفت: ۴ الی ۱۳ آبان سالجاری به عنوان دهه دقف نامگذاری شده است.

وی به برگزاری نشست خبری، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، افتتاح دفتر مشاور دائمی وقف در دفتر امام جمعه و همچنین برگزاری همایش یاوران وقف در نهم آبان ماه سال جاری و تجلیل از واقفان خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه