تمرکز بر موقوفات متصرفی رودسر و املش

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش گفت: بیشترین تمرکز این نهاد بر روی موقوفات متصرفی است و این اداره متولی ۱۱۶ موقوفه متصرفی می‌باشد.

تمرکز بر موقوفات متصرفی رودسر و املش

به گزارش ۸دی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای رودسر و املش، متولی ۱۰۶ بقعه متبرکه، ۵۲۰ مسجد و تعداد ۱۱۶ موقوفه متصرفی می‌باشد.

وی با بیان اینکه، بیشترین تمرکز این نهاد بر روی موقوفات متصرفی است، افزود: یکی دیگر از مسئولیت های اداره اوقاف، مدیریت بقاع متبرکه و مساجد است که با تعیین هیئت های امنا، نسبت به تولیت آنها اقدام می‌شود و در این راستا افرادی که معرفی شدند سه الی پنج نفر پس از استعلام و کمسیون انتخاب و در نهایت حکم برای آنها صادر می‌شود که امسال بالغ بر ۳۵۰ حکم برای شهرستان رودسر و املش صادر گردید البته این رقم با احتساب حکم های قبلی که به روز رسانی شده است، می‌باشد.

“محمد قاسم پور ملومه” بیان کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی که برای مردم بوجود آمده، از محل موقوفات منطبق؛ تعداد ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان توزیع و از محل عواید بقاع متبرکه، مساجد و خیرین، مجموع ۴۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان بین جامعه هدف توزیع گردید. همینطور تعداد ۸ کپسول اکسیژن و لوازم بهداشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان به بیمارستان شهید انصاری رودسر اهداء شد. اداره اوقاف و امور خیریه با اجرای طرحی در قالب مهر تحصیلی، از محل موقوفات منطبق، تعداد ۱۰۵ بسته تحصیلی کامل از قبیل؛ کیف، دفتر، مداد و…. تهیه و توزیع کرد

این مقام مسئول در ادامه به عملکرد و خدمات این اداره در طی سال گذشته تاکنون، به برگزاری مسابقات قرآن کریم شرق گیلان در رودسر، احیاء و ساماندهی موقوفات املش در قالب احیای باغ های چای و شالیزار، کمک به هیئت های مذهبی از محل موقوفات، فعال سازی پروژه های اوقاف به تعداد هشت پروژه و ۴۰ پروژه تعمیراتی، اخذ سند برای ۴۵ مورد موقوفات، صدور ۹ مورد احکام در مراجع قضایی به نفع موقوفات اشاره‌کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه