رئیس پلیس فتا گیلان:

برداشت مالی در صدر جرائم اینترنتی است/ رسانه ها از دامن زدن به جهت گیری های طبیعی کاندیداها پرهیز کنند 

رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه رسالت رسانه روشنگری است، گفت: از اشاعه جهت گیری و سوء گیری هایی که طبیعی است پرهیز کنید زیرا پس از انتخابات نامزدها بر کُرسی ها نشسته و هزینه به عهده رسانه ها می باشد.

برداشت مالی در صدر جرائم اینترنتی است/ رسانه ها از دامن زدن به جهت گیری های طبیعی کاندیداها پرهیز کنند 

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ ایرج پورمستمند صبح امروز در نشست خبری با فعالان فضای مجازی گیلان، اظهار کرد: هشدارها توسط رسانه فراگیر می شود و تماس های مردم در جهت اطمینان از برخی کارهای شخصی خود با پلیس فتا بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون مردم با دید تردید به فضای مجازی نگاه می کنند، بیان کرد: استفاده از تکنولوژی ضرورت است اما باید با ارتقاء دانش و مهارت فردی، ضمن استفاده مطلوب از فضای مجازی، آسیب‌های آن را کاهش دهیم.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه برای اولین‌ بار در آموزش و پرورش صفحه ای در کتاب مهارت های زندگی به پلیس فتا به اختصاص داده شده است گفت: اعتقاد داریم مسائل باید گفته شود تا فرد بتواند پیشگیری کند.

پورمستمند ادامه داد: باید به فرزندان خود بیاموزیم راجع به اطلاعاتی مانند نام خانوادگی، تلفن‌، برنامه های خانه و زندگی، رمز های عبور و نشانه خانه با غریبه ها صحبتی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس سایبری ایران با کل سایبری های دنیا ارتباط مستقیم دارد گفت: در اینترپل نماینده ثابت داریم و مسائل مربوط به خارج از کشور نیز با سرعت پیگیری می شود.

 

** رسانه ها از دامن زدن به جهت گیری های طبیعی کاندیداها پرهیز کنند 

رئیس پلیس فتا گیلان با تاکید بر اینکه رسالت رسانه روشنگری است و انتظار داریم در انتخابات پیش رو نیز به شور و نشاط انتخاباتی کمک کنید ابراز کرد: از اشاعه جهت گیری و سوء گیری هایی که طبیعی است پرهیز کنید زیرا پس از انتخابات نامزدها بر کُرسی ها نشسته و هزینه به عهده خود رسانه ها می باشد.

وی با اشاره به پیش بینی، پیشگیری و مقابله به عنوان ۳اصل در پلیس فتا، بیان کرد: نگاه پلیس فتا در بخش رسانه و فضای مجازی نگاه ارشادی است و همیشه مدارا و همدلی را در خود به کار می گیرد.

 

** عدم مهارت در فضای مجازی آسیب های بسیاری خواهد داشت

رئیس پلیس فتا گیلان با تأکید بر توجه زیاد به استفاده از فضای مجازی با بیان اینکه چیزی به نام حریم خصوصی در فصای مجازی وجود ندارد ادامه داد: فضای مجازی رکن چهارم حکومت داری است و باید به این فضا در چهار چوب اخلاقیات توجه کنیم.

وی با بیان اینکه عدم مهارت در فضای مجازی آسیب های بسیاری خواهد داشت گفت: در خصوص برخورد با جرائم ملاک قانون است و درصورت هرگونه شکایت با موضوع تخریب و تهدید برخی سیاسیون از رسانه خاصی بر طبق قانون عمل خواهد شد.

 

** توصیه ها به زائران اربعین

پورمستمند در خصوص سفراربعین با تاکید بر اینکه زائران فریب افراد مختلف را نخورند افزود: جهت تهیه سیم کارت از مبدا امن اقدام کنید و برای مشکلاتی نظیر تعمیر تلفن همراه، به افراد ناشناس مراجعه نکنید‌.

 

** برداشت مالی در صدر جرائم اینترنتی است

رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه برداشت مالی در صدر جرائم اینترنتی است افزود: در ۶ماه اول سال ۶۲۵ پرونده در زمینه برداشت های غیرمجاز است و کلاهبرداری رایانه‌ایی، هتک حیثیت، مزاحمت‌های اینترنتی در تلگرام و اینستاگرام و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

** آسیب پذیری اینستاگرام بسیار است

وی با بیان اینکه بیش از ۷۹ درصد جرائم کشف می‌شوند تاکید کرد: امنیت مطلق در فضای مجازی وجود ندارد و ما در معرض دید و تحلیل افراد مختلف هستیم به‌ویژه در اینستاگرام که متعلق به فیسبوک بوده و آسیب‌پذیری آن بسیار است.

پورمستمند با بیان اینکه در دنیای اطلاعات، امروز امنیت در فضای مجازی و مزایای این فضا مقوله‌ایی مهم شمرده می‌شود گفت: در گذشته شکاف دیجیتالی بر مبنای میزان فعالیت فضای مجازی محاسبه می‌شد اما امروز مهارت در چگونگی بهره‌گیری از این فضا مبنای شکاف دیجیتالی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه