سردار حاجی‌زاده:

می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین را نیز سرنگون کنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همراه با پهپاد آمریکایی در منطقه یک هواپیمای جاسوسی P-8 آمریکایی نیز بود که این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را هم سرنگون کنیم.

می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین را نیز سرنگون کنیم

به گزارش ۸دی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در مراسم نمایش قطعاتی از پهپاد سرنگون شده آمریکایی در جمع خبرنگاران گفت: ما می توانستیم هواپیمای P-8 همراه با پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها به اخطارهای ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه‌ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ نفر سرنشین داشت؛ می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم اما این کار را نکردیم.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی‌توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: از طریق مسئولین وزارت امور خارجه بارها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ایم، تیر اخطار را شلیک کرده‌ایم اما باز هم آمریکایی‌ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: ما به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم و از این به بعد نیز به این وظیفه عمل خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه