گل‌گاوزبان گیاهی آرام‌بخش و پولساز در گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گل‌گاوزبان گیاهی آرام بخش و پولساز در گیلان است و توسعه کشت آن می‌تواند علاوه بر افزایش تولید منجر به رونق اقتصادی گیاهان دارویی استان شود.

گل‌گاوزبان گیاهی آرام‌بخش و پولساز در گیلان

به گزارش ۸دی، منوچهر پارسافر از اختصاص یارانه دو و نیم میلیون تومانی به توسعه هر هکتار کشت گل گاوزبان در اراضی شیبدار خبر داد و گفت: اجرای این امر برای توسعه و افزایش تولید گل‌گاو زبان در گیلان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر گیلان، رتبه اول تولید گل گاوزبان کشور را دارد و بخش عمده این گیاه دارویی در ارتفاعات شهرستان رودسر کشت می‌شود.

پارسافر ادامه‌ داد: امسال به دلیل قیمت بسبار خوب فروش این گیاه دارویی، گل گاوزبان کاران رغبت بیشتری برای کشت گل گاوزبان داشتند و اراضی خود را توسعه دادند.

وی با بیان اینکه بازار فروش گل گاوزبان گیلان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و مردم و مسافرین استقبال خوبی دارند، تصریح کرد: گل‌گاوزبان گیاهی آرام بخش و پولساز در گیلان است و توسعه کشت آن می‌تواند علاوه بر افزایش تولید منجر به رونق اقتصادی گیاهان دارویی استان شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر گل گاوزبان خشک بیش از ۲۵۰هزار تومان در بازارهای استان فروخته می‌شود و این بازار خوب منجر خواهد شد که سال آینده تولید گل گاوزبان در استان گیلان بیشتر شود.

وی گفت: گل گاوزبان علاوه بر اینکه به صورت خودرو در اراضی یافت می‌شود به صورت صنعتی نیز کشت این گیاه در حال توسعه است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه