استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج):

نوک پیکان حمله دشمن سبک زندگی ایرانی است/ تجارت دشمن با سلامت میلیاردها انسان

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) با اظهار تأسف از وضعیت سلامت استان گیلان گفت: دشمن همیشه ایران را در معرض توطئه‌های مختلف قرار می‌دهد و امروز نیز سبک زندگی ایرانی‌ها را هدف نشانه خود گرفته است.

نوک پیکان حمله دشمن سبک زندگی ایرانی است/ تجارت دشمن با سلامت میلیاردها انسان

به گزارش ۸دی ظهر امروز  پرفسور علی کرمی در همایش روز بسیج جامعه زنان و جشنواره اسطوره‌های صبر در سالن شهدای ناجا با تبریک میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به سبک زندگی اسلامی تأکید داشته که شایسته است همگان آن را با دقت بخوانند.

وی با اظهار تأسف از وضعیت سلامت استان گیلان گفت: دشمن همیشه ایران را در معرض توطئه‌های مختلف قرار می‌دهد و امروز نیز سبک زندگی ایرانی‌ها را هدف نشانه خود گرفته  است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) با اذعان به اینکه دشمن با سلامت میلیاردها نفر تجارت می‌کند افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده روی واکسن‌ها بسیاری از بیماری‌ها و انتقال آن به روستاهای دورافتاده ازجمله مرزهای سیستان و بلوچستان ۱۶ سال است که در جمهوری اسلامی فلج  اطفال از بین رفته درصورتی‌که هنوز در برخی از کشورهای همسایه این بیماری دیده می‌شود.

مدرس و محقق پدافند غیرعامل در زمینه تهدیدات نوین زیستی و محیطی کشور با تأکید بر اهمیت امنیت و سلامتی در جوامع بیان کرد: انسانی تا زمانی که دارای نعمت امنیت و سلامت است قدردان آن نیست ولی زمانی که این دو نعمت را از دست می‌داند متوجه موهبت آن می‌شود.

کرمی با تأکید بر اهمیت بنیان خانواده در کشور تصریح کرد: احترام به والدین باید بیش‌ازحد ارتقا پیدا کنند تا جایگاه خانواده تحکیم یابد، نگذاریم فضای مجازی بین افراد خانواده جدایی بیندازد چراکه در جامعه‌ای که ارزش خانواده پایین  آید، آن جامعه سرانجامی جز سقوط نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش معنویت در رزمندگان اسلام گفت: در جبهه‌ها به ما می‌گفتند هر زمان دچار مشکل شدید دنبال سربند یا زهرا (س) باشید و رزمندگان با این نام مبارک نیرو می‌گرفتند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) آمریکا را لانه عنکبوت توخالی دانست و افزود: ارزش آمریکا در سرمایه و پول و در حساب‌ها و شهرت و سلبریتی هاست درصورتی‌که انقلاب ایران اسلامی عزت، اقتدار و سربلندی را به ارمغان آورد.

کرمی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور بیان کرد: کم‌رنگ شدن ارزش‌ها بزرگ‌ترین تهدیدات کنونی امروز علیه ایران اسلامی است چراکه تهاجم فرهنگی و تغییر افکار اندیشه‌ها، گفتار، رفتار و تخریب سبک زندگی سالم ایرانی اسلامی را به همراه دارد و سبک زندگی غربی را وارد جامعه اسلامی ما می‌کند.

مدرس و محقق پدافند غیرعامل در زمینه تهدیدات نوین زیستی و محیطی کشور با تأکید بر هدف دشمنان مبنی بر تحریف اهداف اصلی انقلاب و حاکمیت مدیریت لیبرالی در ایران اسلامی اظهار کرد: بزرگ‌ترین مأموریت نسل جوان مأموریت در گام دوم انقلاب بوده چراکه تلاش غرب در مسیر ترویج سبک زندگی غربی علیه اهداف بلند انقلاب اسلامی است لذا مقابله با تهاجم همه‌جانبه دشمن علیه ایران اسلامی مقابله جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) با تأکید بر اهمیت سلامت جسمی روحی، روانی، معنوی و اجتماعی در جامعه اسلامی تصریح کرد: تغذیه سالم، ارگانیک، ورزش و تحرک مستمر، کاهش استرس، خواب کافی صحیح، دعا و نیایش، احساسات مثبت و باهم بودن، استفاده در مدت مناسب از فضای مجازی هفت اصل اساسی سلامت است.

کرمی با اشاره به کلام امام حسین علیه‌السلام مبنی بر اینکه در  جبهه دشمن شکم‌هایشان از حرام پرشده و حق را قبول نمی‌کنند افزود: هزاران حدیث در مورد تغذیه در قرآن آمده تا شکم‌های انسان از حرام پر  نشود چراکه  حرام‌خواری و  تغذیه نادرست بر روح و روان آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

وی بیشترین عامل مرگ‌ومیر را بیماری‌های قلبی سرطان تنفسی در کشور دانست و گفت: بالا بودن میزان سرطان در استان گیلان و مازندران سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی باقیمانده و همچنین محصولات ترا ریخته و آلودگی آب از عوامل ایجاد سرطان محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) نقش علما و روحانیون اساتید دانشگاه را در ترویج سبک زندگی اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: غذای سالم و غذای سنتی و ارگانیک مصرف کنید گوشت ماهی را جایگزین سایر گوشت‌ها کنید، قند و نمک و چربی را از سفره‌های خود کم کرده و فشارهای عصبی و نان سبوس‌دار بخورید.

در شناسایی ابعاد مختلف رفتاری و گفتاری حضرت زهرا (س) موفق نبوده‌ایم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این همایش با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز زن اظهار کرد: یکی از آیت‌ها و تدبیرهای زیبای امام خمینی رحمت‌الله در انتخاب روز زن جلوه‌گر شده و افتخار می‌کنیم که یکی از بهترین و خجسته‌ترین روزهای معنوی به‌روز زن و روز مادر مزین شده است.

فاطمه رفیعی با اظهار تأسف از اینکه هنوز در شناسایی معرفت و گفتاری ابعاد مختلف  و رفتاری حضرت زهرا (س) موفق نبودیم افزود: ابعاد ناشناخته از سبک زندگی رفتاری حضرت زهرا (س) وجود دارد که هنوز معرفی نشده و در عظمت والای حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبر (ص) ایشان را به‌عنوان مربی‌ها معرفی کرده است.

وی با تأکید بر نگاه  رهبر معظم نظام مبنی بر اینکه فعالیت زنان جزئی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی است گفت: هر آنچه در ایران اسلامی اتفاق افتاد مرهون زحمات زنانی است که با درایت خود در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند.

به گزارش فارس در انتهای برنامه امروز از زنان موفق  گیلانی و جمعی از همسران شهدا تجلیل به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه